HW vs. SW RAID

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 8 20:56:34 CEST 2005

> Zdravim,

> Skutocne doporucujete na *produkcny* server 6-beta?
>
> - MySql 4.1 ma pridane nove veci, pre mna zbytocne (collating) a ovladanie
>    z phpmyadmin-a je akesi neprehladnejsie.
> - V phpmyadmin-e neponuka ine kodovanie ako UTF-8.
>    Moje sucasne databazy su v cp-1250 a cp-1251.
> - Vsetci provideri u ktorych mame nejake stranky funguju na 4.0.
> - Takze 4.1 nemam rad :-)
> Ma nejake *skutocne* zaujimave vlastnosti, pre ktore sa oplati upgrade?

Opominu-li to, ze 4.1 uz ma konecne poradnou podporu UTF8 vcetne razeni,
pak je 4.1 oproti 4.0 rozsirena o spoustu dalsich funkci a opet se vice
priblizuje SQL standardum (napriklad uz zvlada subselecty).
Pokud se chystate instalovat novy server, daval bych tam rozhodne 4.1,
pak v provozu v podstate neni zadny problem. Problemy nastavaji v
okamziku upgrade ze 4.0 na 4.1 (diky velkym zmenam v podpore charsetu a
collation). Pokud ted na novy stroj date 4.0, jednoho dne stejne budete
upgradovat na 4.1, nebo 5.0 a tem problemum s upgradem se nevyhnete.
Proto bych na cisty server daval jedine 4.1. (upgrade ze 4.1 na 5.0 by
nemel byt nijak problematicky, tak jako nebyl problem upgrade z 3.23 na 4.0)