usb mys a jej funkcionalita v xorg, resp. konzole

martin hudec corwin at aeternal.net
Thu Sep 1 21:37:01 CEST 2005

Dobry vecer priatelia,

  moja mys (rodu Genius NetScroll+ Superior usb) nie je schopna fungovat, ci
  uz v prostredi konzoly alebo xorg. System mi ju pocas bootu spravne
  najde a zaradi ako /dev/ums0, ale tam aj skonci (moused sa tvari, ze
  mys nasiel a je s nou spokojny.. avsak mys nereaguje, kurzor stoji na
  mieste..

  Volby v /etc/rc.conf:
  moused_port="/dev/ums0"
  moused_type="auto"
  moused_enable="YES"

  Moused bezi po starte ako:
   275  ??  Is     0:00.00 /usr/sbin/moused -p /dev/ums0 -t auto -I
   /var/run/moused.ums0.pid

  Po killnuti procesu, a naslednom rucnom spusteni cez:

  moused -p /dev/ums0 -t auto -f -d -I /var/run/moused.ums0.pid

  mi moused ukaze:
  moused: proto params: f8 80 00 00 8 00 ff
  moused: port: /dev/ums0  interface: usb  type: sysmouse  model:
  generic

  a potom ani riadok..

  Xorg sa tvari, ze mu je jedno, ci ma ako mys nastavenu /dev/sysmouse
  alebo /dev/ums0.

  	pekny vecer,
	Martin

  P.S. najprv som postupoval podla:
  http://www.bsdguides.org/guides/freebsd/misc/usb_mouse.php
  a snazil som sa to rozbehat bez moused, avsak bol som neuspesny.

--
martin hudec

   * 421 907 303 393
   * corwin at aeternal.net
   * http://www.aeternal.net

"Nothing travels faster than the speed of light with the possible
exception of bad news, which obeys its own special laws."

   Douglas Adams, "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"