FreeBSD a wireless v dellu d810

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Wed Aug 31 17:47:26 CEST 2005

Mam del inspiron a pokud vim, jsou tam wifi karty volitelne. Nejlevnejsi
je karta od intelu 2200 b/g
Osobne jsem si ji vzal take, a trosku si zadrobil na potize.
Ovladac k teto karte je az od FreeBSD 6.x
Bohuzel tento ovladac sam nestaci, protoze karta pri vypnuti pocitace
ztraci firmware a je nutne ho do ni nahrat.

No a ted cele to kouzlo:

1a) pro 6.x: pridej do jadra device iwi (neni v generic) a nainstaluj
nove jadro - pokracuj bodem 2)
1b) pro 5.x: pokracuj bodem 2)

2) Nainstaluj soubory firmwae
cd /usr/ports/net/iwifirmware && make install clean
v konfiguraci portu je volba instalace modulu jadra.
Pro 5x zaskrtnout, pro 6.x ne
Pri instalaci portu se jeste potvrzuje nejake licencni ujednani.

3) podle pokynu portu nastav do /etc/rc.conf radek
iwi_enable="yes"

4) Pro 5.x je treba v /boot/loader.conf doplnit
if_iwi_load="yes"

5) restart

Poznamky na zaver:
pri pouzivani teto wifi je problem s poradim startovacich scriptu,
reseni je na kazdem individualne.
Problem je ten, ze nejprve se provadi /etc/rc.d a teprve
potom /usr/local/etc/rc.d ve kterem je loadovani firmware.
Takze ve finale pokud date do /etc/rc.conf radek ifconfig_iwi0="dhcp"
nebo jemu podobny, pri startu ohlasi system chybu kvuli absenci
firmware. Ten se naloaduje az pozdeji.
Osobne to resim tak, ze mam rc.conf bez nastaveni sitovek a pak si rucne
spustim nastaveni ktere zrovna potrebuju v danne lokalite kde se
pripojuji.
Dale je treba se mit na pozoru, kod ovladace je tak nejak zivy a v
prubehu doby pouzivani mi na nekterem miste chodi bez potizi a jinde po
nekolika minutach odpoji AP. O par aktualizaci pozdeji se najednou v
miste kde nesel vse rozebehne a v jinem se odpojuje kvuli
powermanagementu.
Takze moje reseni je klasicke - v brasne je jeste jedna pcmcia WiFi od
Orinoca, ktera jede vzdy bez potizi a kdyz mi iwi zlobi, tak funguje wi.

Jo a pro zajimabost, inspiron ma jeste sitovku bfe a chipset ich, ktere
se na FreeBSD nesnaseji a pri pouziti teto sitovky mi FreeBSD zamrzne.
A to jak 5.4, tak 6.0Beta3
Takze do brasny pribyla jeste pcmcia sitovka ed1 :-)

Ondra