VESA, vidcontrol, console

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Aug 25 10:54:29 CEST 2005

TomAs wrote (2005/08/25):
> tak badam nad slusnou textovou konzoli ... uz pouzivam BSDcko nejaky patek,
> ale porad se mi nelibi defaultni textova konzole 80x25, ktera je podle mne
> nepouzitelna.
> Tak jsem odhodlal, zkousel jsem to na FreeBSD 5.4-RELEASE-p6,
> prekompiloval jsem jadro s volbami:

Mozna budete muset zkusit 6.x/7.x, kde 29. 5. 2005 byla pridana
podpora pro 15/16/24/32-bitove graficke rezimy. Mozna ale ne, kdyz
totiz date

$ vidcontrol -i mode
317 (0x13d) ... G 1280x1024x32 ...

do prislusneho rezimu prejdete

$ vidcontrol MODE_317

a jste v grafice s textem (grafika x32 je ale opravdu jen pro 6.x/7.x).
Dalsi moznosti jsem nezkousel a T 132x60 se mi bohuzel nanabizi, ale
pres MODE_<cislo> by to jit mohlo.