VESA, vidcontrol, console

TomAs tom.discuss at seznam.cz
Thu Aug 25 10:24:49 CEST 2005

Zdravim konferu,

tak badam nad slusnou textovou konzoli ... uz pouzivam BSDcko nejaky patek,
ale porad se mi nelibi defaultni textova konzole 80x25, ktera je podle mne nepouzitelna.

Tak jsem odhodlal, zkousel jsem to na FreeBSD 5.4-RELEASE-p6, prekompiloval jsem
jadro s volbami:

options         VESA
options         SC_PIXEL_MODE

device          atkbdc         # AT keyboard controller
device          atkbd           # AT keyboard
device          psm             # PS/2 mouse

device          vga             # VGA video card driver
device          splash         # Splash screen and screen saver support
device          sc
device          agp             # support several AGP chipsets

vidcontrol -i mode

mi vypise spousty modu
nejvyssi  T 132x60
nejvyssi G 1280x1024x32

kdyz ale zkusim

vidcontrol VESA_132x60 nebo kterykoliv jiny mod, tak mi z kozole
zmizi text  - zustane tmava.

kdyz zkusim
vidcontrol -g 100x37 VESA_800x600
cannot set videomode: operation not supported by device

kdyz tohle zkusim na
vidcontrol -g 100x37 VESA_1024x768
usage vidcontrol .... blablabla.

i kdyz menim rozliseni -g tak je to furt stejne.

pritom, kdyz se mi spusti splash screen
- sporic grafickeho demona, je malicky,
t.j. jede ve vyssim grafickem rozliseni.

HW: I845G na P4B533VM

Diky za rady.