Konfigurace DHCP serveru (uz len offtopic)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 8 18:59:01 CEST 2005

Peter Sedivy - PeSe wrote:
> Kto odporuca pouzivat adresy s 0 a 255 na konci?
>
> Ziaden flame, ale toto sa naozaj nepouziva a to nie je o BSD, Linuxe,
> Windows alebo comkolvek inom. Koniec koncov pri adrese 192.168.0.0 to je
> uplne zrejme, ze neviete urcit, ci sa jedna o adresu B siete, alebo
> subnetu a Cisco ma prave preto direktivu "subnet zero".

	Problem s (nekterymi) adresami koncicimi 0 nebo 255 jsou problemem CIDR
versus (puvodni) system defaultnich masek.

	Skutecne se pak muze stat, ze pokud je nekde stary klient (stary TCP
stack) pak muze za broadcast povazovat i adresu, ktera ve skutecnosti, s
ohledem na masku (kterou zignoruje) broadcastem neni. (routeru se to, v
zasade netyka, snad, teoreticky, vyjma tech koncovych)

	Ano, je klient mozne, ze W2k, W3k ... mohou mit stale pre-CIDR rezidua
a tedy mohou nefungovat.

	"subnet zero" s timhle problemem souvisi spise okrajove - tyka se totiz
jen pripadu, kdy maska site je mensi nez "defaultni" a to tech, kdy bity
tohoto rozdilu jsou vsechny nulove nebo jednotkove.

	To se ale nemuze tykat naseho pripadu, protoze tam slo o masku vetsi
nez defaultni (tedy supernet) a tam se problem vztazeny k "subnet zero"
projevit nemuze. Supernety maji zase trochu jine, vlastni problemy s
kompatibilitou k prehistorickym stackum ...

	Rozhodne neni pravda, ze u adresy 192.168.0.0 je problem urcit zda se
jedna o adresy B site nebo subnetu. Bud jsem pre-CIDR - a pak je to
naprosto jednoznacne sitova adresa site 192.168.0.X (defaultni maska pro
tuto adresu je C) nebo jsem CIDR-aware - a pak zminena otazka nema smysl.

	Nicmene, ve skutecnosti neni ani tak problem v CIDR-aware/pre-CIDR TCP
staccich. Hlavni problem je, kdyz je stack proste napsany spatne. Ani v
pre-CIDR dobach totiz nebylo v zasade mozne urcit u nelokalnich adres,
zda se jedna o broadcast ci nikoliv. A problem nastava jen tam, kde se o
to pokusili, nepovedlo se jim to a presto na zaklade tohoto chybneho
vysledku provadi nejaka opatreni ci operace ...

	Cimz nerozporuji, ze pokdu se da temto adresam vyhnout, je to lepsi. Ja
jen, ze "subnet zero" z probiranym problemem opravdu nesouvisel.