strasi mi v hlave nebo ma Dan pravdu?

yebo at psg.sk yebo at psg.sk
Mon Aug 1 21:21:44 CEST 2005

> mam nasledujici problem - mam router s pf/ftp-proxy ktery dela nat pro sit
> 192.168.0.0. jde mi o ftpko, na vsech stanicich v te siti beha ftpko naprosto v
> poradku, krome 192.168.0.1 coz je shodou okolnosti fbsd.

> na tom 0.1 se mi na nektere servery povede napoprve prihlasit ale ftp prikazy
> mi jdou az po "prorazeni virtualni zatky", tj. musim Nkrat zadat nejaky prikaz
> (treba ls) na pak uz to jede normalne. na nektere jine se neprihlasim vubec.

> napr. ftp.freebsd.sk/cz mi jede na Nty pokus, ftp.funet.fi mi nejede vubec
> (nenaloguju se - zkousel jsem snad 20x a nic).

  Uz som podobny problem videl, klient bol tiez FBSD (4.x, 5.x).
  Problem treba podla mna hladat v FTP proxy. FTP klient z BSD (no aj niektore ine)
  pouzivaju "extended" FTP commandy pri komunikacii. Problem
  sposoboval jeden z tych E-ckovych, tusim EPSV, ktory ftp-proxy
  korektne nepoznal.

  Napr. spominany ftp.funet.fi bezi na pure-ftpd.
  Neviem, ci si to dobre pamatam a nemiesam dokopy dve veci :-), ale podobne
  problemy na strane pure-ftpd servera (defaultne nastavenie nechodilo) riesil svic:

# Turn on compatibility hacks for broken clients
BrokenClientsCompatibility  yes

  Kazdopadne tcpdump pomoze.

  Dusan