Jak namountovat CDROM, aby mechanika nebyla zamcena?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Jul 29 12:10:25 CEST 2005

likeapear wrote:
> Dekuji za odpoved. Nejsem v unixu/linuxu zadny velky odbornik, mozna
> jsem trochu naivni, ale:
>
> 1. Jestli si dobre vzpominam, tak v Mandrake Linuxu tohle normalne jde.
> Live CD SLAX umi i vysunout CD, ze ktereho je sam nabootovan (po zadani
> nejakeho parametru pri bootu). Myslel jsem, ze to ve FreeBSD nejak taky
> pujde...ale mozna se mylim.

V tech linuxovych distribucich je to reseno pres nejaky "automounter"
(existuje jich vice). Slax umoznuje vytahnout CD ze ktereho nabootoval
diky tomu, ze se cely nacte do RAM (je-li dostatecne velka) a pak uz CD
vubec nepotrebuje, protoze ma v RAM jeho kopii.

Cele je to jeste v rozporu s puvodnim pozadavkem "vysunout CD, ktere je
primountovane". To totiz nedela ani Slax, ani jine distribuce Linuxu a
domnivam se, ze ani Windows - vsechny tyto systemy CD nejprve odmountuji
a pak teprve vysunou. Akorat ze k tomu odmountovani nemusi uzivatel
napsat `umount /cdrom`, ale vykona to za nej obsluzny SW, ktery zachyti
udalost stisknuti tlacitka pro vysunuti CD.

Vice asi pomuze google a fraze "cd-rom automount", nebo tak neco.

Miroslav Lachman