Via C3 / Eden

Vinclav Erich vinclav at ives.vs.sk
Wed Jul 27 11:32:19 CEST 2005

On Wed, 27 Jul 2005 09:28:19 +0200, Peter Rosa wrote
> Zdravim vsetkych,
>
> prosim, bude fungovat FreeBSD s procesorom Via C3/Eden so zakl.
> doskou s chipsetom VIA CLE266 North Bridge a VT8235 South Bridge,
>  onboard LAN VIA VT6103 10/100 Base-T Ethernet PHY?
--cut

> Potrebujem postavit VELMI TICHE a VELMI USPORNE PC (usporne z pohladu
> spotreby). Malo by pracovat ako router/firewall, takze na vykone az tak
> nezalezi.

Mam snad este starsi... dmesg:

FreeBSD 5.4-RELEASE #0: Sun Jul  3 16:26:37 CEST 2005
CPU: VIA C3 Samuel 2 (800.03-MHz 686-class CPU)
  Origin = "CentaurHauls"  Id = 0x673  Stepping = 3
  Features=0x803035<FPU,DE,TSC,MSR,MTRR,PGE,MMX>

Uplne bez problemov, odber cca 15W v spicke... ;) (aj s diskom a dalsou
sietovkou)... Presne ako domaci router, firewal...

Hmm... ale teraz si spominam, ze ked som to kupil, tak problemy boli a to s
integrovanou sietovkou... A trapil som sa s tym zo dva dni, kym som niekde
nasiel, ze treba update na BIOS - ale neoficialny, ktory sice bol na strankach
vyrobcu, ale nebol dostupny ziadnou linkou ani nikde na webe uvadzany. Takze
len nejaky dobrak mi zaslal link... Ale uz to je skoro dva roky, takze mozno
bude aj oficialne...

Mimochodom, doporucujem _bez_ ventilatora na CPU... Maju iba take shit
ventilatory, kde za chvilu sa to vybeha (lozisko) a celkom ho pocut. Kedze som
to ale zavrel do skrine, tak mi to je 15...

Mozem poslat aj foto pripadne, alebo hodim nejake foto na web a poslem link
pokial by bol zaujem...

--
Erich Vinclav