OpenVPN - problem se zarizenim tun

Martin mata_forums at centrum.cz
Wed Jul 20 13:53:27 CEST 2005

Dobry den.

Mam problem s OpenVPN verze 1.6.0 na systemu FreeBSD 5.3 Release. Spojil
jsem dve firemni pobocky a vse fungovalo v poradu. Nyni prestalo spojeni na
jedne strane fungovat. Jedina neobvykla udalost, ktera se stala byl vypadek
proudu cca na 2 hodiny. Pokud se pokusim spustit na pobocce A OpenVPN, proces
skonci me nic nerikajici hlaskou v logu:

FreeBSD ifconfig failed: shell command exited with error status: 1

Pokud pote vypisu sitova rozhrani pomoci ifconfig dostanu "jen" :

tun0: flags=8010<POINTOPOINT,MULTICAST> mtu 1255

Na druhe strane tunelu se zda byt vse v poradku (rozhrani se vytvori v poradku,
vcetne zvolenych parametru, openvpn nehlasi nic neobvykleho, krom toho, ze
nemuze navazat spojeni s druhou stranou).
Zkusil jsem program ze systemu kompletne odstranit a pote znovu nainstalovat,
ale vysledek vzdy stejny. Mam tuseni, ze bude problem v inicializaci rozhrani
tun, ale nevim, jak postupovat. Google mi rovnez nepomohl. Mohl by mi nekdo
poradit, jak  postupovat. Predem dekuji za odpoved.

Martin