startovanie amavisu

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Tue Jul 19 12:28:09 CEST 2005

Prajem pekny uprsany den.

Na FreeBSD 5.4-STABLE som pouzival port security/amavisd-new vo verzii
2.3.1_1. Vsetko bolo OK. Ked prisla nova verzia, updatol som /usr/ports,
pomocou portupgrade som nainstaloval amavisd-new vo verzii 2.3.2_1 a stalo sa
nasledovne:

pri bootovani pocitaca mi do logov zacal pisat hlasku:

Jul 15 10:23:10 fsev kernel: Error in config file
"/usr/local/etc/amavisd.conf": Can't open file /var/amavisd/whitelist for
reading: Permission denied at /usr/local/sbin/amavisd line 1779.

Zacudoval som sa a chcel som spustit /usr/local/etc/rc.d/amavisd.sh start
Tu som sa zacudoval druhykrat a zistil som, ze startovaci skript bol presunuty
do /etc/rc.d/amavis. Ked som dal /etc/rc.d/amavis start, amavisd-new nabehol
tak, ako ma.

Na stranke
http://www.freebsd.org/cgi/cvsweb.cgi/ports/security/amavisd-new/Makefile som
sa dozvedel, ze bolo pridane:

- Use USE_RC_SUBR / USE_RCORDER for amavis.sh.

O par dni na to vysla nova verzia amavisd-new 2.3.2_1,1, dufal som, ze chybu
startovania opravia .. aj opravili, no vsak iba pre 4.x. Chyba v 5.x pretrvava.

Urobil som pokus a rucne som presunul startovaci skript z /etc/rc.d/amavisd do
/usr/local/etc/rc.d/amavisd.sh a nechal som rebootnut pocitac. Amavisd-new
nabehol bez problemov.

Moja otazka teda znie: Kde zistim, ake su rozdiely v startovacich skriptoch
(alebo skor prostredie, z ktoreho sa spustaju?) ulozenych v /etc/rc.d a
/usr/local/etc/rc.d, ked pri starte pocitaca sa chovaju rozdielne, ale pri
rucnom starte zo shellu sa chovaju rovnako (teda spravne)?

Dakujem za pomoc.

#ls -la /var/amavis/whitelist
-rw-r--r--  1 amavisd  amavisd  0 18 júl 12:24 /var/amavis/whitelist

#uname -a
FreeBSD fsev.tnuni.sk 5.4-STABLE FreeBSD 5.4-STABLE #0: Fri Jul  8 09:34:06
CEST 2005

Relevantne riadky z /usr/local/etc/amavisd.conf:
----
$MYHOME   = '/var/amavis';   # a convenient default for other settings
read_hash(\%whitelist_sender, "$MYHOME/whitelist");
----

P.S.: skusal som skompilovat port s premennymi RC_DIR=/usr/local/etc/rc.d
RC_SUFX=.sh, ale nepomohlo, startovaci skript sa nainstaloval do /etc/rc.d