PHP 4.4.0 session.so + (httpd), uid 80: exited on signal 11

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Jul 17 12:57:25 CEST 2005

Zdravim vsechny, kdo i o vikendu sedi u pocitace misto nekde u vody na
slunicku...

Vcera jsem upgradeoval na ctyrech strojich PHP na verzi 4.4.0 a od te
doby mi na jednom stroji umira Apache child pri pokusu o pristup na
jakoukoliv stranku (i na stacicke *.html, nebo treba obrazek). U 3 ze 4
stroju je stejna konfigurace Apache a PHP (vcetne extensions) u dvou je
navic i stejna verze FreeBSD (5.4-STABLE - dalsi stroje jsou 5.3 a
4.11). Apache child umira na jednom z tech dvou "stejnych" stroju.
Jelikoz uz jsem se s necim podobnym jednou setkal (asi pred pul rokem na
stroji s FreeBSD 4.11), tak jsem sel hned po PHP extensions - vsechny
jsem vypnul, reloadnul Apache a uz nic neexitovalo, pak staci aktivovat
extension=session.so a Apache zase exituje. Tenkrat ovsem exitoval jenom
na strankach v PHP, ktere pouzivaji session, ted exituje pri jakemkoliv
requestu. Tenkrat jsem s tim zapasil skoro cely den, nekolikrat jsem
rekompiloval PHP, Apache a extension php4-session az to najednou zaclo
fungovat. Zkusil jsem to i tady, ale zatim nic nezabira.

V httpd.conf je (co se tyce PHP) jen tohle:
LoadModule php4_module        libexec/apache2/libphp4.so
DirectoryIndex index.php index.html index.html.var index.htm
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps

Apache: apache-2.0.54
PHP: php4-4.4.0
FreeBSD 5.4-STABLE #2: Mon Jun 13 21:57:36 CEST 2005 i386

/var/log/messages
Jul 17 12:16:12 velvet kernel: pid 52607 (httpd), uid 80: exited on
signal 11
Jul 17 12:16:13 velvet kernel: pid 52608 (httpd), uid 80: exited on
signal 11
Jul 17 12:16:13 velvet kernel: pid 52609 (httpd), uid 80: exited on
signal 11
Jul 17 12:16:14 velvet kernel: pid 52610 (httpd), uid 80: exited on
signal 11
Jul 17 12:16:14 velvet kernel: pid 52614 (httpd), uid 80: exited on
signal 11

Puvodni verze PHP 4.3.11 bezela bez problemu.

Napada nekoho, jak se dopatrat "zavady" a jak ji odstranit? Je to
nastesti stroj ve zkusebnim provozu, takze to neni zadny velky prusvih,
ze to ted nejede, ale precejen bych to rad vyresil uz kvuli tomu, ze mi
neni jasne, proc to na jednom stroji funguje a na druhem ne.

--
Miroslav Lachman
Webapplication Developer