devd.conf a upload firmware

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Thu Jul 7 16:15:03 CEST 2005

Dobre.
Takze pro iwi driver v FreeBSD - 6.0 CURRENT

Jednak je treba do konfiguraku jadra dopsat device iwi, ktere neni v
generic.
Tim se zajisti nahrani ovladace pri bootu.

Bohuzel moje karta intel 2200 vyzaduje po kazdem restartu natazeni firmware
pro patricny rezim prace. Bohuzel tento firmware neni soucasti distribuce
presto, ze ovladac ano.
Proto je treba udelat 2 veci:
1) stahnout firmware z internetu (existuje balik .tgz)
2) nainstalovat balik.

Potom ale dojde ke konfliktu baliku a portu:
Port net/iwifirmware je urceny pro 5.x radu a instaluje bud jen firmware a
nebo spolu s nim modul jadra. Ve verzi 6.x je jiz v jadre ovladac zacleneny,
takze se port odmitne nainstalovat. Proto ten balicek.
Dale mi pak pri portupgrade hlasi tento balicek spatnou vazbu na port, takze
je treba ignorovat chybovou hlasku.

Jakmile mam nainstalovany firmware, je treba jej nahrat do karty
nasledujicim prikazem:
iwicontrol -i iwi0 -d /usr/local/libdata/if_iwi -m bss
kde iwi0 je device, /usr/local/libdata/if_iwi je adresar s firmwary karty a
-m bss rika, ze ma pracovat v rezimu klienta pro pripojeni do infrastruktury
(snad nekecam, ale takhle jsem to pochopil)

Potom uz staci prikazem ifconfig iwi0 ..... Provest prideleni ipadresy
(pripadne pokud mate dhcp tak staci napsat "dhclient iwi0") a melo by se to
rozjet.
V mem pripade bez dhcp bylo potreba nastavit jeste "route add default
xxx.xxx.xxx.xxx" (samosebou xxx.x... Je ip adresa defaultniho routeru)

No a pak pokud to funguje je potreba zajistit automatizaci procesu:
edituji /etc/devd.conf:
Pridam:

attach 100 {
	device-name "iwi0";
	action "iwicontrol -i iwi0 -d /usr/local/libdata/if_iwi -m bss";
};

To mi korektne nahraje firmware karty, ale az po probehnuti nastaveni site.
Proto je potreba jeste rucne spustit "ifconfig" a "route add default"
Protoze v okamziku spusteni nastaveni site neni jeste firmware pritomny,
vyhodil jsem z /etc/rc.conf zaznam vztazeny k teto karte.

Zajimavym jevem je fakt, ze pri vypnuti wifi karty (pomoci tlacitka
notebooku) zustava zarizeni iwi0 aktivni, ale logicky nefunguje. Po
opetovnem spusteni pak neni potreba znovu uploadovat firmware a staci jen
znovu provest ifconfig/dhclient

Na zaver:
Tato metoda je jen priblizeni.

Problem: Pokud chci pristupovat s NB k ruznym sitim, musim rucne volit
ifconfig.
Reseni: Protoze ale pouzivam gnome, je moznbe pomoci volby menu
Desktop/Administration/Networking nastavit preddefinovane profily a melo by
byt mozne pomoci teto aplikace vybrat, kde pracuji a podle toho pouzit
preddefinovany profil.
Osobne jsem se jeste nedostal k tomu, abych si s tim pohral.

Problem: po vypnuti zarizeni se ztrati predchozi nastaveni IP a je potreba
ip opetovne priradit.
Reseni: Viz predchozi bod, vybrat umisteni a provest tak opetovne aktivaci
Hezci reseni: Idealni by bylo, kdyby si vyse uvedena aplikace pamatovala
posledni nastaveni a nasledne provedla aktivaci podle nej. To ale podle meho
neumi.

Ondra