odesilani mailu ze systemu: za zavinacem misto nazvu domeny FQDN hostu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 1 23:35:30 CEST 2005

Pavel napsal/wrote, On 07/01/05 14:52:

> Nemate v zasobe schopny odkaz s konkretnimi priklady, kde se to naucit?

	No, ono je to pomerne slusne popsano primo v 'Sendmail Instalation and
Operation Guide' (/usr/src/controb/sendmail/doc/op/op.me)

	Ja jiny zdroj nemel.  No, dobre, jeste jsem mel par jednoduchych
prikladku jak udelat to ci ono, ktere jsem nasel Googlem.

	Ono je to nakonec daleko jednodussi, nez jak se to na prvni pohled zda.

	Vlastne je cely konfigurak slozeny z definici hodnot nejakych
promennych - a zbytek jsou 'rulesety'. To jsou vlastne funkce, ktere na
vstupu dostanou cosi - a neco vrati na vystupu. Skladaji se z prikazu,
kde na leve strane je podminka - a kdyz je splna, provede se to, co je
napsano na druhe strane.

	A to uz je vlastne vsechno - pak uz je potreba vedet jen tolik, pri
jake prilezitosti sendmail zavola jake rulesety (funkce). Pripoustim, ze
to jsem v nekterych pripadech hledal ve zdrojovych kodech (zejmena u
nekterych specialit).

	Vyhodou je, pokud mate alespon zakladni predstavu o tom, co jsou to
regularni vyrazy (ne, ze by je Sendmail pouzival primo, ale v prikazech
pouziva neco vice-mene podobneho).

	Kdysi jsem nekde videl poucku, ze kazdy *poradny* spravce systemu
jednou v zivote napise sendmail.cf od zakladu. Ale jen naprosty blazen
by se do toho v zivote pustil podruhe.

	Tak to prvni uz mam v zasade za sebou a to druhe mohu potvrdit. Uz to
nikdy neudelam. ;-) Ale kdyz budete chtit, s vasimi pokusy poradim,
pokud budu vedet.

> Neco mam, ale moudry z toho nejsem. Nebo jestli toho neni mnoho, muzete
> mi vasi konfigaraci poslat? At se mam od ceho odpichnout. Diky.

	Je to pripojene jako attachmenty, protoze tabulatory v tom jsou
vyznamne a nelze je beztrestne zamenovat za mezery (a obracene).

	Je to ve forme fragmentu .mc souboru (predpokladam, ze vite, ze .cf
soubor se da generovat z .mc, coz je takovy makro jazyk, ktery vyrobu
.cf vyznamne zjednodusuje).

	Jelikoz jsem to vytahoval z funkcnich .mc souboru, ktere jsou celkove
vetsi doufam, ze se mi podarilo vytahnout vzdy vsechno potrebne - ale
pokud zjistite, ze ne, tak se ozvete, nejak to dame do kupy.

	Prvni priklad, pomerne jednoduchy, ukazuje jak prepisovat ony zdrojove
adresy (ale jen u posty generovane na onom stroji, nikoli u posty
relayovane). Druhy priklad je slozitejsi, ukazuje jak definovat vlastni
mapy a pouzivat 'access' a celkove slouzi k filtrovani prijmu dopisu s
neexistujicimi MAIL FROM adresami.

	Pripadne nejasnosti muzu vysvetlit.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz