Ekvivalent checkinstallu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 29 15:39:50 CEST 2005

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 06/29/05 11:37:

> Presmerovani DISTDIR jsem zminil jen pro uplnost, jak jsem to drive
> pouzival - myslim, ze volba WRKDIRPREFIX by opravdu problem resila -
> porty se mi potom buildovaly v /usr/obj/usr/ports/jmeno/portu/work,
> takze /usr/ports rustalo nedotcene a tim padem by mohlo byt mountovano
> RO - RW by muselo byt /usr/obj

	No, ve skutecnosti bych velmi nerad mel RW cokoliv. Spousta 'chudacku'
(tim myslim svoje servery, ne uzivatele) je v sitich nejruznejsich
vesnickych ISP, za prekladem, a jedna vnejsi IP tak prinalezi casto cele
vesnici. No, jejich Windows by mi sice na NFS asi nic psat nemely, ale
co kdyz tam bude nejaky hracicka s Linuxem ...

	To bych musel nejak zajistit autentizaci, coz znamena, nejspis,
vytvaret nejake ty tunely (takove, ktere projdou pres preklad).

	Jiste, nakonec by to nejak slo - ale moci to omezit na RO je takove
lacine vyhovujici reseni. To, ze si nekdo volne cte muj /usr/src
/usr/obj /usr/ports mi celkem zas tak moc nevadi.

> Pokud chci vyrobit balik, tak ten port musi byt na tom stroji
> instalovany? To je celkem hloupa vlastnost ne? Treba prave z toho
> duvodu, ze si chci buildnout nejake baliky na jednom stroji a jinde
> instalovat.

	C'est la vie.

	Porad jeste muzete pouzivat predpripravene packages, prekladat na
kazdem cilovem stroji to co potrebujete nebo vyclenit jeden stroj ciste
na takove preklady (prave tak to v zasade mam ja).

	Je pravda, ze FreeBSD tak uplne neusnadnuje zivot tem, kteri ho maji
nainstalovane na desitkach mist a pocet pocitacu uz prerostl tu mez, kdy
je jeste prijatelne spravovat je kazdy zvlast jako jednotlive pocitace.

	Na druhou stranu, pripoustim, ze tohle me zas tolik nepali (na rozdil
od nekterych jinych nedostatku) - to je vec, kterou si dokazu dobastlit
sam a, v zasade, neni to az zas tak slozite (a jeden vyhrazeny stroj,
pokud mam desitky instalaci, uz neni zas tak velka cena) ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz