Ekvivalent checkinstallu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 29 15:26:49 CEST 2005

Petr Rehor napsal/wrote, On 06/29/05 14:16:

> S timhle jsem si pred casem hral (ale nedotahnul do finale). Nakonec
> jsem skoncil u toho, ze jsem si nainstaloval cele FreeBSD jeste jednou
> do adresare, tam jsem se chrootnul, vyprekladal porty a vyrobil
> balicky.

	To u me taky napadlo - a nejlepe aby to ciste FreeBSD zustalo ciste,
tak pouzit union-fs (jenze ono neni tak uplne stabilni). Ale zatim si
vystacim s tim co mam - uz jsem si s tim dost vyhral a, zaplat buh, to
funguje.

  ---------

	Mimochodem, nekdo mi tu pred nedlouhem radil, ze problem s opakovanou
instalaci a existenci souboru ve workdir lze vyresit pomoci 'make
reinstall' - tak bych jen uvedl, ze pokud je workdir readonly, tak to
nejde - protoze 'reinstall' je:

reinstall:
         @${RM} -f ${INSTALL_COOKIE} ${PACKAGE_COOKIE}
         @cd ${.CURDIR} && DEPENDS_TARGET="${DEPENDS_TARGET}" ${MAKE}
install

	A na read-only WRKDIR se rm nepovede - a nasledne se neprovede install
protoze najde INSTALL_COOKIE.

	To uz je patrne vhodnejsi cesta predefinovat $INSTALL_COOKIE (defaultne:
INSTALL_COOKIE?= ${WRKDIR}/.install_done.${PKGNAME}.${PREFIX:S/\//_/g}
) a pripadne PACKAGE_COOKIE - nekam, kde je budu moci volne vytvaret a
mazat.

	Obdobne by sel resit i problem s docasnym .PLIST.mktmp, ktery se
vytvari behem install - a to predefinovanim $TMPPLIST (defaultne:
TMPPLIST?=      ${WRKDIR}/.PLIST.mktmp
). Ale neni jasne, jestli tim uz je hotovo. Problematicky zustane target
'security-check', ktery si do WRKDIR pise dalsi veci (a vola se, alespon
mam ten dojem, pri kazde instalaci)

	Zkratka a dobre receno, mozna, ze byt se to nakonec nejak pobit
podarilo, ale celkove je to takova nezarucena a trnita cesta. Zustanu u
toho vytvareni packages na masteru a instalaci z nich na 'chudaccich'.
Smirim se s tim, ze je na masteru vsechno nainstalovane. A az poprve
narazim na neslucitelnost, zacnu vymyslet co s tim. Uz tak ma muj
'maintenance.sh' 670 radek, tak se mi do nej nechce ted hrabat. A pak to
nejak vymyslim a pridelam. Jedna z tech lepsich zasad rika - kdyz to
funguje, nestourej do toho ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz