router s wifi kartou zcom

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 21 14:19:11 CEST 2005

Petr Podrabsky wrote:

> kterou radu freebsd byste mi doporucili k instalaci routeru s wifi kartou Zcom XI-626. 4-kovou nebo 5-kovou?

	Zacal bych standardnim placem, ze byste pri otazce tykajici se
pouzitelnosti konkretniho hardware mel vzdy dodat konkretni
vendor_id/device_id - dnes je obvykle, ze se prakticky tentyz hardware
prodava prot desitkami ruznych obchodnich nazvu a je mozne, ze zrovna
ZCOM XI-626 tu nikdo nepouziva. Ale pouziva neco naprosto stejneho
prodavaneho pod jinym nazvem.

	A plati to, bohuzel, i naopak - nekteri vyrobci pod stejnym nazvem
dodavaji vyrobek, ktery je hardwarove ruzny - treba natolik, ze pouziva
uplen jiny chipset a vyzaduje jine ovladace ...

	Presna identifikace je opravdu dost zasadni vec ...

	Karty postavene nad Prism 2.5 chipsetem, jsou celkem bez vetsich
problemu funkcni na obou radach. Melo by to platit i pro vasi kartu.
Takze kvuli tomuto hardware neni duvod vybirat ani tu radu ani tu druhou.

	Jinymi slovy, vybrat budete muset na zaklade jinych kriterii. Router
vam 4.x poslouzi dostatecne (pripoustim, ze jste nespecifikoval, jake
specialnosti dostupne jen v 5.x na nem budete potrebovat, takze to
nemusi byt nakonec pravda) a 5.x neni ani ve verzi 5.4 dostatecne
"bezproblemova" (nejnovejsi problem je treba s PMTU - a dosud neni
vyresen). Ja mam tedy celkem jasno, co bych kvuli stabilite vybral ja  a
tedy co bych doporucil vam, ale nesmim to tady rikat nahlas. Jak jste si
jiste vsiml, naznacovat, ze 5.x je v nekterych ohledech horsi nez 4.x (a
router je prave tento pripad) tu neni, pod hrozbou velmi kvetnatych
reakci, dovoleno ... ;-)

	Zdravi

					Dan Lukes