acd0: failure

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu May 12 23:46:42 CEST 2005

Lubomir Majersky wrote:
> ked zhadzujem server objavi sa mi:
> acd0: FAILURE - FLUSHCACHE status=51<READY,DSC,ERROR> error=4<ABORTED>
> Nenasiel som ziadne relevantne informacie. Vie niekto nakopnut?

	FLUSHCACHE je (jeden z) prikazu ATA protokolu, kterym se mluvi na ATA
disky. Neni ale ve vsech verzich a nemusi ho umet vsechny disky. To, zda
konkretni disk tento prikaz podporuje je na kazdem disku uvedeno v jeho
(elektronickem) popisu.

	Nemam sice ted po ruce zdrojaky 5.4-RELEASE, pouze 5-STABLE, ale ty by
se v teto chvili od RELEASE moc lisit nemely.

	Nezda se mi, ze bych tam videl chybu, ktera mohla zpusobit, ze system
tento prikaz zavola, ackoliv disk nedeklaruje jeho podporu.

	Z toho mi plyne, jako nejpravdepodobnejsi:

1. disk ma hardwarovy problem
2. disk tento prikaz nezna, ale deklaruje jeho podporu

	Ve vsech trech pripadech (tedy vcetne toho, ze preci jen je chyba v
ovladacich) se patrne softwarove neda vylecit pricina - ten disk proste
FLUSHCACHE neprovede.

	Pokud by se jednalo o chybu v ovladacich (ktere nespravne detekuji, ze
prikaz disk umi, ac to neni pravda) zabranilo by se, jeji opravou, jen
vypisovani zminene hlasky - na fakticke funkcnosti by se stejne
nezmenilo nic.

	Priznam se, ze vyvoj ATA protokolu jsem prestal detailne sledovat nekde
u verze ATA4, takze aktualni detaily neznam. Nemohu tedy zcela vyloucit,
jako ctvrtou moznost, to, ze pouziti tohoto ATA prikazu je omezena
splnenim nejakych zvlastnich podminek ci ma povinne nejake parametry,
ktere driver nevyplni spravne a chyba je preci jen v ovladacich. Jedine
v tomto pripade by opravou bylo mozne dosahnout toho, aby se prikaz
skutecne provedl a jedine v tomto pripade by se jednalo o vic nez
symptomatickou lecbu ...