5.4 a vinum

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Thu May 12 17:47:25 CEST 2005

Pouzivam vinum pro zrcadleni disku. Dneska me cekalo neprijemne
prekvapeni, po upgradu ze zdrojovych kodu a naslednem rebootu, ouha,
vinum svazky nikde :(

Tak jsem si po dlouhe dobe zkusil, jak se resi problem u maleho stolecku
bez zidle v serverovne :(

Pokud je zde jeste nekdo takovy, kdo pouziva vinum na zrcadleni root
svazku, tak doporucuji ke cteni
http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=80805. Uplne stejne se to
chavalo u me.

Nezbyvalo mi nic jineho, nez nabootovat do jadra z 22. dubna (take 5.4
STABLE), ktere je funkcni, ale po nekolikadennim provozu zacne byt
nachylne na kernel panic po zadani `vinum list`.

Holt vinum uz neni co byvalo na 4-kove rade. Kdyz jsem stroj instaloval
na  5.2.1, tak se vinum chovalo bezproblemove, jen swap nesel a doted
nejde mountovat pres vinum. S nastupem 5.3 pribyl s kazdym rebootem
vypadek jednoho disku z 4-diskoveho RAID5 (rebuild pole probehl vzdy
OK). S nastupem 5.4 zmizelo vypadavani jednoho disku z RAID5 pri
rebootu, tak jsem myslel, ze se blyska na lepsi casy, teda az do dneska :(

Asi nezbyde nic jineho, nez casem prejit na GEOM (<joke>ci jiny OS
?</joke>). GEOM ma ale stale take nejake mouchy a navic neumi RAID5 :(
Na druhou stranu, aspon clovek zazije nejake dobrudruzstvi s prechodem
na novejsi verze 5-kove rady.

--
Petr Bezděk