VPN L2TP/Racoon/IPSec nyni PPTP + domena Samba

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 9 15:53:46 CEST 2005

mytrix wrote:
> názoru, že použití kombinace L2PT + IPSec je na systémech FreeBSD a
> všeobecně *BSD bohužel nepoužitelné a to z důvodu nulové podpory NAT-T. I

	No on proste IPSEC, jako IP protokol, nebyl navrzen pro site, ktere IP
konektivitu nemaji ...

	Ano, pro tyto site pozdeji zacaly vznikat urcite "ocuravky", ale vyvoji
patrne neni venovana dostatecna pozornost - zrejme vetsina radeji voli
jina existujici reseni, pro site bez IP konektivity vhodnejsi ...

	Mimochodem, chcete rict, ze z dvojite FreeBSD:Windows nepodporuje NAT-T
jen to FreeBSD ? To by znamenalo, ze mi ve Windows cosi uniklo ...

> Jako daemona jsem použil mpd. Jak to tak vypadá, vše funguje jak má.

	Mate, zrejme, stesi. Nam se nepravidelne prenost WinXP versus MPD
zadrhava (ne na dlouho natoz natrvalo, ale je to poznat).

> VPN ve Windows XP podporují i zadání domény, do které se daný uživatel
> přihlašuje. Na stejném serveru kde běží PPTP je spuštěna i SAMBA, která
> zároveň supluje fci domain controlleru. Je nějaká možnost, jak toto vše
> nakonfigurovat tak, aby se provádělo ověření klienta oproti této doméně?

	To souvisi s autentizacnim protokolem, ktery PPTP klient vuci MPD
pouziva. A pokud by navic melo MPD autentizaci provadet proti zminene
Smbe, muselo by s ni nejak spolupracovat. Nemohu zcela vyloucit, ze
reseni je skryto nekde v konfiguraci PAM nebo, mozna, MPD, ale spis bych
rekl, ze to nepujde.

> S tím související poddotaz. Lze nějak zařídit, aby se po přihlášení
> uživatele k VPN mu automaticky namapoval domovský adresář případně další
> síťové disky?

	Mapovani disku a jinych podobnych veci je zalezitosti prihlaseni se k
domene - nikoli VPN serveru. Takze nativne nijak. Mozna by resenim bylo
nakonfigurovat v ramci konfigurace klienta script, ktery se spusti po
navazani spojeni - mam dojem, ze tam neco takoveho je.

	To je ale uz spis otazka do konference o WIndows nez o FreeBSD ...