5.4-STABLE nefunkcni single user?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu May 5 22:45:04 CEST 2005

Dobry den,

dnes jsem updatnul system z 5.3-RELEASE na 5.4-STABLE (duvody jeste
zminim na konci), soucasne s tim jsem i mirne upravil kernel (z GENERIC
jsem jen vyhazel nepotrebna SCSI zarizeni, sitove karty a pridal device
ehci, kvuli podpore USB 2.0).
Po 'make installkernel' jsem rebootnul a chtel v single user rezimu
provest 'mergemaster -p, make installworld a mergemaster', jenze system
zustal stat na hlasce:
Enter full pathname of shell or RETURN for /bin/sh:
a v tomto stavu nereagoval na zadne klavesy, krome magicke kombinace
'Ctrl+Alt+Del'. Zkratka nesla zadat ani cesta k jinemu shellu, ani
potvrdit enterem vychozi /bin/sh. Klavesnice byla vsak funkcni (slo
pouzivat napriklad prepinani NumLock, ScrollLock s sipkama se pak
posouvat nahoru/dolu).
Pokud jsem nabootoval s ulozenym kernel.generic, vse slo normalne, takze
jsem timto zpusobem dokoncil instalaci a nabootoval do standardniho
rezimu - tam vse bezi jak ma. Opakovane jsem zkousel nabootovat do
jednouzivatelskeho rezimu s novym kernelem, ale vzdy stejne chovani -
funkcni pouze 'Ctrl+Alt+Del' vedouci k restartu systemu.
Jednouzivatelsky rezim s GENERIC kernelem funguje normalne. (GENERIC je
z 5.3-RELEASE!)

Nesetkal se s tim take nekdo nahodou? Nevim, jestli je to nejaky bug ve
verzi 5.4, nebo to byl jen muj lokalni problem, tak ani nevim, kam to
pripadne hlasit (pokud by to tedy byl bug verze 5.4, ale o tom docela
pochybuji)

A druhy problem se tyka USB externiho boxu s IDE ATA harddiskem - opet
vse fungovalo normalne az na to, ze jen v rezimu USB 1.0, jak jsem se
docetl, pro USB 2.0 je potreba mit v kernelu device ehci. Kdyz jsem
device ehci pridal do kernelu z 5.3, system se stal nestabilni - nekdy
uz pri bootu, nekdy pri kompilaci, nebo treba jen pri cvsupu - system
spadnul s hlaskou 'kernel panic' (napriklad Fatal trap 12: page fault
while in kernel mode; current process = 683 (cvsup))
To se delo jen v pripade, ze byl k pocitaci pripojen zmineny externi
HDD. Pokud byl odpojen, system se choval stabilne.
Kvuli temto problemum jsem se rozhodl upgradnout na 5.4-STABLE. Zatim se
zda, ze to stabilitu vyresilo, ale vymenou za to, ze nejde
jednouzivatelsky rezim :(

jeste pripojuji konfiguraci kernelu
http://www.quip.cz/1/freebsd/kernel.velvet

--