VPN L2TP/Racoon/IPSec

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Thu Apr 28 20:39:58 CEST 2005

Pavlicek Jaroslav Ing. wrote:

> Dobry den,
>
> po chvilce zkouseni a hledani se mi podarilo na serverech rozchodit poptop a jsem s nim velmi spokojen. Nastaveni VPN ve windows je pro klienty trivialni, VPN projde skz NAT, no proste pohoda.
> Jestli budete mit zajem, mohu poslat navod a konfigurak.

Jestli muzu jeste navrhnout, tak GRE jsme opustili ze spousty duvodu (
predevsim ne kazdy NAT ho podporuje - takovy ET na CDMA, Oskar a dalsi
ani tuk) a clovek na klientovi vubec nevi co se deje. Kompletne jsme ho
nahradili OpneVPN, kde si muzem vybrat zda UDP nebo TCP (podporujem na
jednom serveru oboji a klient si vybere podle podpory ISP), pouzivat
certifikaty, automaticky spoustet klienta i pred nalogovanim, nastavovat
routing klientovy z centra a pod.. Doporucuji omrknout, instalace je vic
nez snadna do obou systemu.

Jirka