VPN L2TP/Racoon/IPSec

mytrix mytrix at net4you.cz
Thu Apr 28 16:46:37 CEST 2005

Děkuji Vám mnohokrát za radu. :o) Konečně se to podařilo rozběhat a dokonce
hned vše najednou. Chyba byla ve dvou věcech
a) měl jste pravdu s těma IPčkama, jakmile jsem provedl úpravu dle vaši
rady, log hned vypadal zajímavěji. Až na bod b)
b) zde dělala neplechu nastaveni lifetime, servery se zřejmě dost dobře
neshodli na doby vypršení. (ERROR: proposal.c:217:cmpsaprop_alloc(): long
lifetime proposed: my:30 peer:3600)

V našívacích algoritmech kupodivu zásadní problém nebyl a nakonec se nějak
dohodli :). Jinak při mých experimentech se projevil jeden problém, který,
jak jsem se dočetl, má na svědomí použití IPSec. Za chodu jsem si
experimentálně změnil IP stanice, ze které se pokouším připojovat k VPN, kdy
z novou IP adresou samozřejmě spojeni nefungovalo, protože pro něj není SPD
záznam. Když jsem adresu vrátil zpět, tak při pokusu o připojení se mi v
messages objeví hláška "kernel: IPv4 ESP input: no key association found for
spi 43877483". Jak jsem zjistil na diskuzi, tak prostě musím čekat, dokud
nevyprší ta session, nebo tak něco. Nicméně jak lze toto ošetřit, aby k
tomuto nedocházelo? Přeci jenom když by se připojoval k VPN mobilní
uživatel, tak mu hrozí například náhlé odpojení od sítě apd a to by se pak
zpětně nemohl přihlásit?

Ještě každopádně doplním podporu certifikátů a bude to snad pohodě. Ještě
předpokládám, že se budu muset poprat s NAT-T, abych protlačil IPSec spojení
v případě, že by se klient přihlašoval z NATované sítě, což je v dnešní době
celkem běžný problém. Jen doufám, že to nebude zásadní problém.. ? :o)

Děkuji.