VPN L2TP/Racoon/IPSec

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 28 12:42:22 CEST 2005

mytrix napsal/wrote, On 04/28/05 12:30:
> Taktéž, pokud má někdo nějaký jiný nápad, jak zprovoznit VPN přes IPSec,

	Jsem si jist, ze jeden takovy docela podrobny navod jak zprovoznit
Win/IPSEC<->FreeBSD/IPSEC je v archivu teto konference. Sam jsem ho tam
nekdy pred lety posilal. Ale uz je to hodne davno.

	Zda vyhovuje vasim potrebam, ci zda ma nejake omezeni, ktere vam
zabrani ho pouzivat, to nevim.

	Jinak ale mam dojem, ze rozchodit IPSEC a rozchodit nad nim nejaky
tunel jsou dost nezavisle problemy, takze vam doporucuju je resit
naprosto oddelene. Neni mi take uplne jasne, proc se snazite rozchodit
nejaky tunel skrz IPSEC. Z pokusu pouzit L2TP to nejprve vypadalo, ze
potrebujete tunelovat i nonIP protokoly, ale z celkoveho seznamu
testovanych softwaru se zda, ze by vam IP zcela stacilo. Pak ale neni
jasne, v cem vam nepostacuje samotny IPSEC v tunelovacim modu. Skoro to
vypada, ze nam schazi nejaka klicova informace, kvuli ktere mohou byt
pripadne poskytnute rady zcela bezcenne ...