hardware pro server na amd64

David Komanek xdavid at lib-eth.natur.cuni.cz
Thu Apr 21 14:47:07 CEST 2005

Jasne, ale kdyz to porovnam s Linuxem na klasickem i686, zakladni veci
chodi, podpora hardwaru je maximalni, .... tu a tam nejaky problemek. Tady
at se clovek podiva na kteroukoliv z tech nekolika malo desek, ktere jsou
k dispozici, nic moc. Ono to zelezo pro amd64 neni zrovna levny, deska
za 15-20 tisic atd. :-)

Priznam se ale, ze nemam na to posoudit, jestli je moje rozcarovani vic
prechodem na FreeBSD z Linuxu nebo prechodem z i686 na amd64. Jak jsem se
tak rozhlizel po webech vyrobcu hardwaru, na RedHat mysli skoro kazdy, na
FreeBSD temer nikdo. Pritom jsem si myslel, ze je to docela zavedeny
operacni system, s velkou komunitou a ze to prost enemuze byt problem :-)

No ja si vzdycky myslel, ze problemy na i[3-6]86 jsou dane tim, ze
komponenty vyrabi kdekdo a tak se v detailech lisi. Tech komponent pro
64-bit ale zatim az tak moc neni, tak bych cekal, ze bude aspon jedna
kombinace, na ktere se to vyviji a tudiz to tam funguje. Ale nikdo mi
zadnou takovou neporadil. Mam se hodne co ucit .... :-)

David Komanek