2 x uplink s rozdelenim na porty + autobalancing.

Jan Unger goosefreebsd at pobox.sk
Thu Apr 21 14:17:28 CEST 2005

Zdravim ,,

moja situacia je nasledovna:

mam 2 pripojenia do netu. WIFI a DSL pre pripojenie asi 50 tich PC.
Chcel by som co najefektivnejsie riesenie ako vyuzit obe linky pricom
mam urcite podmienky.

niektore porty,kde treba rychlu odozvu by sli len cez DSL (hry,ssh).
niektore porty (DC++, a pod) by sli vylucne cez wifi.
porty 80 a 443 aby pouzivali obe linky s automatickym prepinanim podla
vytazenia, s vyssou prioritou na DSL. Uplne idealne by asi bolo keby
dlhsie spojenia (tahanie) sli cez wifi a kratke cez DSL(ale to uz je
asi moc :) ).

doteraz som mal len jednu linku (wifi) mam FreeBSD 5.3 s PF . funguje
super, shapping pracuje tak ako ma.

Moja otazka na Vas je teraz skor principialna. ktorym smerom by som sa
mal uberat aby linky plnili svoj ucel. Je tu moznost NATovat rozdielne
porty na rozlicne interfaci, moznost spravit vyrtualny interface ,kde
sa obe zlucia,, alebo vyuzit niektoru z moznosti PF balancingu, ak by
tuto moznost obsahoval..

Nasledne sa vrhnem do realneho riesenia.

za akekolvek navrhy, postrehy a skusenosti dakujem

goose
Časopisy prinášajúce aktuálne informácie z oblasti daní, účtovníctva,
miezd, personalistiky, odmeňovania vo forme odborných článkov, komentárov
a praktických príkladov.
Nájdete na stránke http://www.epi.sk/pp.htm