Binarny obraz disku

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sun Apr 3 09:58:38 CEST 2005

Peter Novak napsal/wrote, On 04/02/05 21:46:
>Pri zalohovani mi dump hodil tieto chyby , ale vsetko spravil OK: (Je to
>vada disku ?)
>  DUMP: read error from /dev/ad0s1a: Input/output error: [block 283456]:
>  count=16384
>  DUMP: read error from /dev/ad0s1a: Input/output error: [block 350698]:
>  count=10240
>  DUMP: read error from /dev/ad0s1a: Input/output error: [sector 350715]:
>  count=512

To budu chyby na disku.

Aj ked sa na to nikto nepytal, ale na kontrolu funkcnosti ATA diskov sa
da velmi dobre pouzit programcek z portov sysutils/smartmontools.
Pomocou SMART sa vie dotazat na rozne interne hodnoty disku (teplota
disku, kolko hodin disk bezal, kolko krat bol zapnuty, atd.). A okrem
toho, vie spustit test, ktory kontroluje stav disku.

Informacie o disku (v pripade ad0) sa zistia prikazom

	smartctl -a ad0

Testy sa potom spustaju

	smartctl -t short ad0
	smartctl -t long ad0

(Vysledok testu sa opet zisti cez "smartctl -a ad0".)

Viac info samozrejme v manualovej stranke k smartctl.

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are. ]