zacatecnicka otazka

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sat Apr 2 17:15:05 CEST 2005

> Chci si zkusit rozchodit na FreeBSD WWW server + MySQL.
> Kdyz chci nainstalovat (pkg_add) php5-5.0.x tak po me chce
> apache-1.3.33 ale ja bych chtel mit apache-2.0.53 - ten mu nestaci
> :-/
> Predem dik za odpoved.

Asi to cez balicky nepojde, pretoze ten balicek ma zrejme zavislost na
apache1.

Ale malo by fungovat cez porty, staci najprv nainstalovat apache2 a
potom nainstalovat php:

	cd /usr/ports/www/apache2
	make install

	cd /usr/ports/lang/php5
	make install

(Pripadne apache2 nainstalovat ako balicek a potom kompilovat uz iba
php5.)

Php5 si sam zisti, aky apache je nainstalovany a skompiluje sa podla
toho.

Samozrejme, pri tomto postupe to bude trvat dlhsie, ale zase sa to da
optimalizovat pre procesor, alebo robit dalsie optimalizacie pri
kompilacii (cez /etc/make.conf, viz "man make.conf" a
/usr/share/examples/etc/make.conf).

Porty maju tu vyhodu, ze casto nejaky port ma viacero volieb, ako sa da
skompilovat, takze si to upravis podla seba. A robit pre kazdy balicek
vsetky kombinacie volieb by bolo strasne zdlhave, narocne na priestor a
relativne zbytocne.

Viac o portoch v handbooku:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/ports.html

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are. ]