ALTQ (uz zase)

NEOS, v. o. s. - Jiří Veselský veselsky at pcneos.cz
Wed Mar 23 11:12:39 CET 2005

Zdravim
Predem se omlouvam za zacatecnicky mail, ale uz nevim odkud kam.

Jsme firmicka, co preprodava konektivitu.

Mam takovy dotaz ohledne traffic shaperu. Dlouho jsem se nemohl pro nejaky
rozhodnout.
Rok jsem celou tu srandu nechal bezet na ipfw/dummynet, ale se stoupajicim
poctem klientu by se mi vic hodil pf/altq

Presneji po pul roce testovani nejruznejsich shaperu mi nejvice vyhovuje
ALTQ + HFSC
Tady je ale maly problem s poctem trid(klientu), kteri mohu vytvorit.
Udajne se to da zmenit ve zdrojaku (viz citace z jedne konferece o OpenBSD
dole), ale do tohoto si netroufam a take nevim, kde presne to zmenit.
Kenjiro Cho take nepopisuje stroj, na kterem by pripadne mohlo bezet kolik
trid.

Ma konfigurace:
FreeBSD 5.3R
Intel P4 2.4GHz
512MB DDR
chipset Intel 845E
lan: 1x 10/100 Intel + 1x 1000 Intel

popripade druhy stroj: konfigurace stejna, pouze chipset je ServerWorks
CMIC-SL

tento stroj je vyhrazen pouze jako router + postfix + dns, nic jineho na nem
nebezi a nepobezi
postfix + dns pujde asi za dva mesice na jiny stroj, potom na nem bude pouze
router + zalozni DNS
klientu momentalne kolem 200, konecne cislo by se mllo zastavit nekde u 1000

Muj dotaz: jde zmenit (popripade jak a kde) pocet trid u ALTQ HFSC?
Dekuji predem za kazdou radu.

Jirka Veselsky
veselsky at pcneos.cz

Kenjiro Cho:
you can increase the max number of classes by modifying the following
line in sys/altq/altq_hfsc.h.
#define HFSC_MAX_CLASSES 64
but HFSC currently uses linear algorithms to access different queues
so that it would work with hundreds of queues with a high-end CPU but
would not scale to thousands of queues.