OpnenVPN 20 - 172.16.128/16

Pavel phlubik at seznam.cz
Fri Mar 18 22:23:09 CET 2005

Zdravim,

metodou pokus omyl se mi podarilo rozchodit OpenVPN 20. Ma to jeden hacek.
Na kazde stanici ve vnitrni siti, kterou chci klientem videt musim pridat 2
staticke routry

10.8/30 -> 192.168.1.155
10.8/24 -> 192.168.1.155

Pak to chodi jako hodinky. Myslel jsem, ze to bude stacit zapsat jen na
default gateway ve vnitrni siti, ale neni tomu tak. Nevite nekdo, jestli je
to tak spravne?

A jeden problemek mi zustal. DMZ je historicky adresovana
172.16.128.0/255.255.0.0. To ale OpenVPN 20 odvrhne nasledovne:

"address 172.16.128.0 is not a network address in relation to netmask
255.255.0.0"

Existuje jina cesta nez preadresovat DMZ? Jde nejak OpenVPN presvedcit, ze
maska 255.255.0.0 je pro adresy 172.16.128.0 to prave?

Diky za odpoved.

Pavel