netstat -an nezobrazuje tcp

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Sun Mar 6 18:00:10 CET 2005

On Sun, 2005-03-06 at 15:33 +0100, Divacky Roman wrote:

> myslim ze clovek co neumi anglicky by mel okamzite na fbsd zapomenout. ten
> system proste NENI delany pro lidi nemluvici anglicky. nektere distribuce
> linuxu mozna ano, windows mozna taky. ale fbsd urcite ne.

Uhm, prave som chcel prispiet mailom s presne rovnakym obsahom, ale
vidim ze zase meskam.. Iba sa teda este trochu pridam:

FreeBSD nie je ani cesky, ani slovensky produkt a ako taky vyuziva
zabehany koncept jedneho medzinarodneho jazyka, ktorym sa ludia pri jeho
vyvoji a pouzivani dorozumievaju - cize anglictiny. Odhliadnuc od
osobneho nazoru, ze ludia, ktori *nechcu* rozumiet anglicky by mali byt
po dovrseni 18 rokov ustavne deportovani na sibir - radit zaciatocnikom
preferovanie lokalizovanych navodov pred anglickymi (a to este hovorime
o oficialnom handbooku) je zverstvo najvacsieho kalibru a malo by byt
trestne. Tito ludia si hned v zaciatkoch osvoja terminologiu, ktorej
nikto *normalny* nerozumie a co je horsie, nerozumeju si ani sami
navzajom, pretoze kazde howto prekladal niekto iny, s vlastnym stylom
vyjadrovania a prekladu terminov ("krajanie oddielov na pevnom kotuci"
anyone?). Neda sa s nimi riesit ziadny problem, pretoze aj ked ich
clovek odkaze na konkretny manualovy postup, z lenivosti ho nie su
schopni precitat, pretoze "woe to je anglicky a ja anglicky
*nerozumiem*". Plus nemaju samozrejme ziadny prinos a su len na obtiaz,
kedze clovek, ktory sa za 18-25 rokov zivota nedokazal naucit
najpouzivanejsi svetovy jazyk nema na to, aby dokazal ovladat digitalne
hodinky, nie este pocitac. Mal som pocit, ze pre ludi v takto pokrocilej
faze lenivosti a neschopnosti existuje na svete Danix a podobne kusy
bordelu, nie ze je nutne k tomuto pristupu viest este aj uzivatelov
FreeBSD.

Osobne je mi to samozrejme jedno, ludi, ktori za mnou chodia s
lokalizovanymi chybovymi hlaskami si veselo ignorujem, iba ma desi ze sa
s podobnymi nazormi stretavam aj tu, tak som sa musel vyjadrit. Ked tak,
necitajte to.

m.