vykonny server - viac procesorov a freebsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 4 14:39:26 CET 2005

Martin Salac wrote:
> Nasel by se pls. nekdo ochotny vysvetlit mi co_vlastne_presne je to
> obri zamkovani v 5kove vetvi? Precetl jsem si k tomu popis z webu,
> ale porad mi nejak nedocvakava k cemu to poradne je.

	To je stejne, jako obri zamkovani na 4.x ;-)

	FreeBSD kernel proste puvodne nebyl reentrantni - neslo, aby dva
procesy soucasne "vstoupily" do kernelu a cosi delaly.

	Takze pri vstupu do kernelu se aktivoval "velky zamek" a kdokoliv jiny,
kdo mel v umyslu do kernelu vstoupit, cekal, az se uvolni.

	Na 5.x takovy zamek existuje take - ale teoreticky uz vlastne existovat
nemel. Jadro se melo stat reentrantnim. Jenze, neni to tak uplne pravda,
nektere veci se proste predelat stale jest enestihlo a/nebo nepodarilo -
a tak pro nektere operace je stane nutne "velky zamek" aktivovat a
pouzivat ...