Apache2 + PHP5 ENV

Martin Balint konferencie at balint.sk
Fri Mar 4 01:50:06 CET 2005

Roman Neuhauser wrote:

># konferencie at balint.sk / 2005-03-04 00:16:53 +0100:
>

>Trochu ma znepokojuje vystup z phpinfo v sekcii Environment:
>    Ktera cast vystupu konkretne vas znepokojuje?

No vseobecne asi vsetko, niesom na to velmi zvyknuty, ze je mozne si
systemove premenne precitat na webe...
Mozno to je len nejaka paranoia bez praktickeho dovodu, dost ma to ale
zaskocilo, ked som to tam uvidel.

>    Je to bezne.

>    od vaseho shellu se to doforkovalo/doexecovalo az do toho httpd,
>    a prostredi se dedi. pokud chcete, aby ten apache startoval
>    v prazdnem prostredi, zmente hodnotu promenne $command v
>    rc.d/apache2.sh z "/usr/local/sbin/httpd" na
>    "/usr/bin/env -i /usr/local/sbin/httpd". Nektere veci by pak ale
>    nemusely spravne fungovat (cgi skripty), pamatuju si napriklad,
>    ze oci8 (Oracle) rozhrani v PHP vyzadovalo $ORACLE_HOME (nebo tak
>    nejak) v prostredi. Promenne se daji nastavit v $command.

Zmena toho apachectl skutecne odstranila vsetky premenne. Ale kedze sa
vyjadrujete v zmysle, ze to nevadi, tak vam verim, a radsej ich tam
necham... Hoc mozno by som niektore selektivne rad neuvadzal....

M.