vykonny server - viac procesorov a freebsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 3 12:54:13 CET 2005

Milan Vician wrote:

> este by som chcel pokracovat v tej minulej teme a chcel
> by som sa spytat, ze ako to vlastne v sucasnosti vyzera
> ked sa vo FreeBSD pouzivaju 2 procesory, konkretne
> 2 x XEON. V minulosti si pamatam, ze FreeBSD nevedelo
> dokonale vyuzit obidva procesory a ani sa velmi neodporucalo
> nasadzovanie viacprocesorovych masin

	Dvouprocesorovou masinu jsem mel nekdy od roku 2000 - to bylo nekde v
obdobi FreeBSD 4.1. Snad proto, ze jsme si zmineneho "nedoporuceni"
nevsiml jsem, ke sve velke spokojenosti, tento pocitac pouzival az do
podzimu lonskeho roku - a pravdepodobne ho jeste na neco pouzijeme.

> na FreeBSD. Viem, ze prichodom FreeBSD 5 sa mala
> tato situacia vyznamne zmenit ale neviem ake su realne
> vysledky. Pouzivate teda viacprocesorove servery a ste spokojny?

	Zalezi od toho, co se na serveru dela.

	V mem pripade dvouprocesorovy stroj prinesl pozorovatelne zrychleni
oprori jednoprocesorovemu. Naproti tomu, 5.x neprinesla oproti 4.x zadne
vyrazne zrychleni (navic, trpi nekterymi problemy, ktere v 4.x nenastavaly).