jEdit - diakritika

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Mar 1 14:32:52 CET 2005

On Tue, 2005-03-01 at 13:39 +0100, Martin Balint wrote:
> pomohlo
> LANG="sk_SK.UTF-8"
>
> Zatial som nepozoroval jazykove zmeny v aplikaciach, uvidim po restarte
> (to ale neviem, kedy bude :o)

Zalezi od toho, v akom kontexte je env LANG definovana. Pokial napriklad
len v sh scripte, ktory spusta jEdit, nebude to mat na ostatne aplikace
vplyv, pokial ju nastavujes system-wide, napriklad v login.conf, pri
najblizsom restarte KDE ti vsetko nabehne po slovensky (nie je to pekny
pohlad).

Ja som to docasne vyriesil s tym, ze v login.conf mam pre vsetkych
uzivatelov
<-----snip----->
standard:\
        :lang=cs_CZ.UTF-8:\
        :setenv=LC_CTYPE=en_US.UTF-8,LC_COLLATE=en_US.UTF-8,\
LC_TIME=en_US.UTF-8,LC_NUMERIC=en_US.UTF-8,\
LC_MONETARY=en_US.UTF-8,LC_MESSAGES=en_US.UTF-8:\
<-----snip----->

Vysledok je taky, ze Wine a ostatne pofiderne aplikacie (jEdit :) si
beru s najvyssou prioritou LANG a nastavia spravne kodovanie (co je v
pripade UTF8 zaujimavy vyrok) a ostatne (GTK a spol) respektuju LC_
overridy a prehodia sa naspat do anglictiny. Podla toho co som pochopil
z desiatich navzajom si odporujucich specifikacii by to prave tak malo
fungovat (a aj funguje), lenze:

Jedina KDE aplikacia v mojom portfoliu - QT frontend k licq s prehladom
vsetky LC_ odignorovala a od tej chvile startuje vyhradne v cestine.

Kazdopadne ked restartujes, mozes zreferovat ako to dopadlo, celkom ma
to zaujima.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>