[Fwd: Re: vykonny server pre freebsd]

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Fri Feb 18 18:42:27 CET 2005

     [ *** p0ink ** This page is not Valid! *** ]

      * Line 8, column 49: end tag for "NOT FLAME" omitted, but its
        declaration does not permit this

      * Line 7, column 0: start tag was here

  <NOT FLAME>

      * Line 8, column 49: end tag for "NOT FLAME" omitted, but its
        declaration does not permit this

      * Line 5, column 0: start tag was here

  <NOT FLAME>

-----------------------

A snad este nieco konstruktivne, pre parenta: Osobne by som preferoval
neznackove riesenie, specialne v kontexte s FreeBSD. Ak sa neskor zisti
nekompatibilita niektoreho komponentu (a jeden-dva problemy sa casom
najdu, vzdy sa pri FreeBSD najdu :), je daleko lahsie danu kartu/board
vymenit, ako menit cely stotisicovy HP server. Tym nemam na mysli davat
tam zrovna SMC sietovky a "Ho Chi Min SuperC00l RAID - pekne balenie"
radice, ale normalne kvalitne komponenty na beznej urovni, plus vyber
konzultovat s freebsd mailing listami. Moznosti je dost.

Co sa tyka dvoch diskov do SCSI RAIDu, to povazujem za dobry napad, z
osobnych skusenosti mozem povedat ze RAID z jedneho disku skutocne za
moc nestoji.. Aj ked mam na uzitocnost SCSI diskov v dnesnej dobe svoj
nazor (celkom nepopularny, takze si ho necham pre seba), pokial to firma
zaplati, je to ok.

Pokial pojde o custom riesenie, urcite nekupovat nic ine ako serverove
motherboardy od Intelu (disclaimer: nevlastnim ani jeden a pre Intel
nepracujem), vsetko ostatne na trhu ma dnes zivotnost v mesiacoch, co je
myslim znamy fakt. Najvacsi problem, ktory sa mi s nimi (Intel) podarilo
zaznamenat je nefunkcnost klavesnice (inde zaveseny PS/2 port nez by sa
bezne patrilo, proste [W]Intel), stabilita je v podstate stopercentna a
vydrzia bezat dlhe roky v nepretrzitej prevadzke, vacsinou niekde na
hranici slova "dozivotne". A ta klavesnica pri serveri zas tak moc
nezavazi.

Ostatne komponenty su irelevantne, staci sa drzat na urovni "strednej
triedy" (Apacer pamate, Adaptec radice, atd.) a cokolvek bude dobre. A
pokial sa aj stane, ze nieco nepojde pod FreeBSD ako ma, tych niekolko
tisic na vymenu sa vzdy v pokladni najde. Natahovat sa s HP alebo IBM o
vymenu serveru za tie nervy nestoji..

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>