Re: Samovolný restart BSD :(

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Wed Feb 9 03:05:23 CET 2005

Uz proste musim. Sorry.
1) Lide, kteri ti odpovidali vystupuji pod pravymi jmeny a narozdil od Vas
je maji uvedene v mailu.
2) Lide, kteri vam odpovidali s naznakem ironie jsou schodou okolnosti lide,
kteri k sonkretnimi problemy velmi fundovane poradi
3) Napsat ze to neni server, ale PC v roli serveru je pitomost. Server je
proste vse co pracuje jako server.

A k problemu:
Pokud mate FreeBSD 5.2.1 a provedete cvsup na 5.3 (current jsem nezkousel),
nejde udelat klasicky make buildkernel, ten konci chybou. Tusim, ze problem
je v programu configure. Nicmene pokud nejprve provedete bud samostatny make
v patricnem adresari zdrojovych kodu, vse pobezi jak ma.

Nicmene pro Vas bych pro pohodlnost nejprve udelal nasledujici:
# cp /usr/share/examples/etc/make.conf /etc
# ee /etc/make.conf
Povolil vsechny radky patrici k "SUP"
Potom protoze nevim co mate ve standard-supfile bych kouknul na tagy a
cvsupem bych stahnul patricnou verzi portu i OS

# cd /usr/src
# make buildworld
# make buildkernel KERNCONF=JMENO_KONFIGURAKU_VASEHO_JADRA
# make installkernel KERNCONF=JMENO_KONFIGURAKU_VASEHO_JADRA
# reboot
# mergemaster -p
# make installworld
# mergemaster
Dat si pozor jake konfigurtaky prepisete a ktere ne. Pri prechodu z 5.2.1 je
jich odporne mnoho a casto je treba slucovat a doplnovat nektere z nich
(merge). Takze hezky pomalicku, 2x mer a jednou prepisuj
# reboot
Vzyvani alaha, aby vse probehlo jak ma a nasledne zasadne pouzivam jen
# cd /usr/src
# make update
pripadne
# cd /usr/ports
# make update fetchindex

Dale musim upozornit, ze pri upgrade z 5.2.1 na 5.3 se menila velka spousta
veci, takze vam asi prestane chodit vetsina aplikaci.
Ja to resil nasledujicne:
pkg_delete -a (smaze aplikace)
Postupna reinstalace aplikaci z portu

A protoze to cele je desny opruz, patlam se s tim jen na produkcnich
serverech, kde zrovna byla 5.2.1
Na mem osobnim PC jsem radeji zazalohoval, nainstaloval rovnou 5.3 a opet
vse jede jak ma.

Jinak veste, ze mnou popsane veci jsou jiz jak v archivu konference, tak v
handbooku a nebo v patricnych Makefile.
Proto pokud mate v umyslu se unix opravdu ucit, naucte se hoooodne cist a
idealne na nejakem pocitaci si s FreeBSD par mesicu hrat, instalovat,
reinstalovat, upgradovat a podobne. Pak bych se teprve snazil vrtat v
nejakem serveru.

Ondra Koutek

P.S. S Playstation by vse jiste bylo jednodussi :-)