Bezpecne pripajanie

Lubos Dusany lubos.dusany at seznam.cz
Thu Jan 27 08:11:57 CET 2005

>Doma mam ADSL pripojenie, kde nemozem ziskat pevnu IP adresu. Slovanet
>mi moze davat IP-cky z viacerych sirokych rozsahov, a aj to robi.
>Takze, ak nechcem nechat na firewale otvorene vsetky rozsahy Slovanetu,
>potrebujem najst iny sposob, ako sa BEZPECNE pripajat z domu
>na FreeBSD server v praci.
>Ucelom mojho snazenia je vzdialena sprava serveru v praci.

Resil jsem neco lehce podobneho, nakonec jsem to vyresil ADSL routerem s
NATem, za NATem byl server s fw.
Vyresil jsem to pomoci sluzby dnsalias.net, v pravidelnych intervalech
mi na serveru tato sluzba (presneji sw ktery s tim umi delat)
zjistovat konkretni IPcko a to nastavoval v dns-ku u neco.dnsalias.net,
ssh jsem se potom hlasil na neco.dnsalias.net, v routeru byl portfwd na
server a bylo vyreseno.

Predpokladam ale ze mate adsl modem/bridge kde Vam to moc nepomuze :/

L.