OT: MAC adresy

Jozef Drahovsky FreeBSDcz at Jozef.Drahovsky.sk
Sat Jan 22 23:11:57 CET 2005

Dan Lukes wrote:

>     Bude to delat bordel, ktery muze byt obtizne diagnostikovatelny ...
>
>                         Dan

Dan mas pravdu:   Bude to delat bordel, a je to obtiazne diagnostikovat.

Raz davno ked ethernet bol len halfduplex na koaxiale. Dostal som za
ulohu rozchodit 5 pocitacov
(server + 4pc) na IPX (Novell)  dostal som balik a v nom 5 SMC.
Instalacia nebola problemeticka ale nechcelo  to poriadne chodit. Server
a jedno pc islo ok.
Ina kombinacia len obcas. Skusal som cokolvek aj otestoval ethernet
karty voci chodiacemu pc a kazde pc islo ok.
Vtedy o nastaveni karty do promiskuitneho modu som este nevedel. Win
3.11 este neexistoval...
Zachranil ma osciloskop s pamatou. S toho packu 5 kariet, 4 mali rovnaku
MAC adresu. To jedno pc voci ktoremu
som vsetko testoval malo tu piatu jedinecnu adresu. Preto vsetky testy
na respobnder presli ok.

Mozem potvrdit, ze uz len 2 rovnake MAC v jednej LAN robia bordel.
Pokial karty len pocuvaju
nic sa nedeje. Ale ak dojdu releventne data a na zaklade nych odpovede,
jedna odpoved regulerna
a druha hlasenie o chybe tak prijemca sa z toho tak lahko nespamata.

Prv sa MAC adresa nastavovala tak, ze karta mala prvu cast bitov
zadrotovanu schemou a len poslednych niekolko
bitov sa nastavoval naprogramovany integrovany obvod (pravdepodobne PROM).
A v tom bola chyba. 4 karty tam mali same nuly alebo jednotky (zrejme
nebol naprogramovany)
Pre vseobecnost pokial bol v petici tak sa dalo s nim namipulovat.
Pokial bol naletovany tak jedine skrabanie
plosaku a preletovania (tak ako ked boolo treba prehodit IRQ)

Teraz je to jednoduche, vela kariet/ovladacov umoznuje nastavenie
lubovolnej MAC adesy a pozadovana
MAC adresa sa ulozi do FLASH. Hocaky inteligentny switch vypise zoznam
MAC previazany s portami.

Neviam ako vy, ale ja mam u zakaznkov odlozene tabulky MAC-IP alebo aj
MAC-IP-PORT.
Vela raz mi to pomohlo pri hladani chyb i inych nez totozme MAC adresy.

Musim povedat ze odvtedy som sa viac nestretol s pripadom totoznych MAC
adries.

Jozef Drahovsky