Zivot s FreeBSD servery

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Jan 19 16:38:55 CET 2005

neco uz rekl dan, ja to kapku doplnim

On Wed, Jan 19, 2005 at 09:12:42AM +0100, Pavlicek Jaroslav Ing. wrote:
> [...]
>
> chtel bych se zeptat na par veci ze zivota s FreeBSD servery:
>
> 1. jak udrzujete produkcni server(y) up-to-date?
> Každou noc pravidelně cvsup a portupgrade na vsechno nainstalovane? Jedna vec jsou porty a aplikace, ale jak provadet update systemu, kdyz v handbooku a jinych navodech se konci s finalnim kopirovani v single-user mode. Pokud zrovna nemam server u sebe, tak je to docela otrava.
> Zacinam to resit, kdyz dnes rok stary server s FreeBSD 4.8 je tak stary, ze kdyz chci neco pridat, je to takovych dependencies, ze snad radsi preinstalovat vse nanovo ...

na single user se v 99.9% pripadu totalne se*e a v tom 0.1% pripadu es na to
zapomina...

upgradovat kazdy den je ptakovina - jednak na to neni cas, jednak jsme
subscribli na announce at freebsd.org kde nam chodi oznamena u chybach

portu upgraduju pomerne casto, pac mi dela dobre videt jak ten opensource jde
dopredu - realny vyznam to nema

a hlavne - portupgrade, portupgrade, portupgrade (pro porty) a "cd
/usr/src/to_ono && make clean && make && make install" (pro base)

> 2. ctete logy, ktere se generuji kazdou noc / tyden / mesic?
> Rozhodne zajimave cteni o tom, jak se nekdo snazil 200x pripojit jako root pres SSH, to je uzitecne vedet. Ale treba zprava o vykorovani httpd minuly tyden mi chodi porad a porad, navic bez blizsiho urceni casu, takze se stejne musim pripojit a tail /var/log/messages.

logy se ctou zasadne jen ve dvou pripadech:
1) mam nejaky problem a vyuzivam je na jeho detekci
2) pozvu si do kancelare slecnu a snazim se na ni udelat dojem "jak brutalne
jsem nadupanej ze necemu tak slozitemu rozumim"

> 3. pouzivate nekdo lepsi metody sledovani systemu
> nez je nahodne spusteni top, kdyz jsem zrovna prihlasen, nebo pravidelne spoustena utilita ve stylu
> vmstat 5 > `date`.txt, ktera mi do souboru pise zatizeni systemu ?

sledovani systemu? system se sleduje jen kdyz jsou problemy... jinak je fakt
lepsi delat neco jineho (opijet se do bezvedomi, snit o laisseiz faire, popr.
planovat potomka)

> 4. pred casem jsem se tu vysmal kolegovi, ktery chtel odstranit gcc, ale delate to tak, ze mate vedle jeste jeden pracovni stroj, kde si pripravite balicky a konfiguraci, kterou pak nalijete na ostry server?

muze to setrit cas.... kazdopadne portupgrade mne tak zlenivel ze na to kaslu
(taky tech masin nemam tolik)

roman