SoundBlaster SB16 funguje iba po prvom restarte potom nie.

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Wed Jan 12 12:04:25 CET 2005

On Wed, 2005-01-12 at 11:10 +0100, Divacky Roman wrote:
> vec se ma tak ze mam /dev/dspCISLO.CISLO, no a dsp = digital signal processor
> (processing etc.) takze nevim proc by to mel byt zrovna vstup zvuku, neni to
> nejaka linuxovina?

Sam sis odpovedel, Digital Signal Procesor je docela logicke pojmenovani
pro to, co to ma delat a dela (je tam vstup i vystup, podle toho jestli
se device otevre jako r/w).. Bordel je spis v ostatnim namespace pro
freebsd zvuk - neco se jmenuje snd, neco sound, neco je pcm.. snad to
6-tka konecne srovna.

To s tim dspCISLO.CISLO je relativne nova ficura devfs, ktera routuje
pozadavky pres /dev/dsp na prave volne zarizeni (resp kanal), takze
nemusis kazdu aplikaci veset rucne na jeden konkretni. Treba moje
zvukovky maji vsechny po 4 hw kanaly a bez /dev/dsp bych musel, ja
nevim, mp3 player nechat vzdy hrat pres dsp0.3 (tedy to napevno nastavit
v konfiguraci), a jinou aplikaci pevne posilat na dsp0.1, atakdale..
Takze /dev/dsp je jenom rozbocka, ne prime zarizeni (proto neexistuje a
existuje).

A jinak ne, vymluvu ze FreeBSD pouzivas jako SSH terminal neberu :)

> a apokalypsa se blizi!

Ano, priznaky jsou vsude kolem. Pred nekolika dny jsem serval jednoho
cloveka, at si na mem servru uz nikdy vic nedovoluje souborum nastavovat
prava 777 a dal mu precist "unix permissions howto". Druhy den mi rekl,
ze se z toho poucil a kdyz uz ted vi, ze mi 777 vadi, nastavil vsem 666.

m.