SoundBlaster SB16 funguje iba po prvom restarte potom nie.

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Jan 11 09:55:38 CET 2005

# mixer

..vrati ake hodnoty? (pri zabitom artsd)

pokial budu moc nizke, tak:

# mixer 75
# mixer pcm 75

potom skus nejaku aplikaciu, ktora prehrava zvuk cez OSS, napriklad
mpg123/mpg321, pripadne nejaky klon XMMS, povedal by som ze to urcite
pojde (ak nepojde, znovu skontrolovat /dev/sndstat, ci je pcm0:0
skutocne volny). cat suboru do dsp sa sice da pouzit tiez,
ale /COPYRIGHT moze byt dost maly na to, aby si stihol to prasknutie
zachytit.

Co sa tyka artsd: Tvoja zvukovka ma iba jeden hw kanal (nepliest s l/r
stereo kanalmi, to nema vztah), pokial je na nom zaveseny artsd, nic
viac cez neho nedostanes a vsetky aplikacie musia ako vystup pouzit arts
(co vo vacsine pripadov nespravia/nepodporuju, ale flejmovat ohladom
zmyslu existencie KDE sa mi tu nechce). Riesenia su dve:

1./ Vypnut arts a zabudnut ze existuje (o nic neprides, iba, uhm.. o..
zvuky.. no.. z KDE..) a na prehravanie pouzivat OSS. Stale vsak plati,
ze ak nejaka aplikacia obsadi jediny kanal co mas, druha uz zvuk
neprehra, kym prva neskonci.

2./ Zapnut vchans. Pred inicializaciou drivera zvukovky nastavit sysctl
"hw.snd.maxautovchans" na odpovedajucu hodnotu, 4-6 bude stacit.
Pribudne ti zopar softwarovych kanalov, z ktorych sa bude mixovat
vysledny vystup. Teda aspon teoreticky, osobne som to v zivote nepouzil.
Softwarove mixovanie samozrejme znamena zatazenie procesora, tak mysli
aj na to.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>