D-Link DSL-360T

Peter Rosa prosa at pro.sk
Mon Jan 3 15:51:23 CET 2005

Zdravim,

> taky bych tipl. podobnou hlasku jsem mel kdyz jsem caroval s adsl
> modemem a daval jej do bridge... sic neuspesne :)

vdaka za tip, zial, nie je to tym.
Modem sa moze nastavit ako PPPoE, PPPoA, Bridge, Static. Ten Bridge ma
napadol, ale ked ho nastavim, tak modem sa nedokaze pripojit.
Podla nastavenia od Slovanet-u to musim mat v rezime PPPoE.
Spojenie sa vytvori, problem su tie hlasky od ARP.

Ked zadam:
# ifconfig rl0 inet 192.168.1.10 netmask 255.255.255.0
# route add default 192.168.1.10
tak sa mozem pripojit na http://192.168.1.1. Tu zistim, ze spojenie je
vytvorene a modem ma IP a.b.c.d.

Dam reboot (lebo dhclient tu IP-cku viac neobnovi); zasa to nabehne tak,
ze rl0 ma adresu modemu a na konzole bezia hlasky od ARP.

Cize zakladny problem je ten, ze bud "arp" alebo "route" by som mal zadat
nieco, co neviem. A mal by som to zadavat vzdy pri restarte. Vyskusal som
(naslepo)
# arp -s TA.IP.MODEMU
# route add 192.168.1.1 TA.IP.MODEMU
# route add default TA.IP.MODEMU
# route add 0.0.0.0 TA.IP.MODEMU
a este par dalsich kombinacii, co si uz nepamatam. Vysledok 0.

Takze dotaz - ako ARP zistuje zmeny na sieti? Nerobi to nahodou pomocou ICMP
paketov vysielanych na broadcast adresu? Lebo (ako som pisal) mam v rc.conf
aj:
icmp_drop_redirect="YES"
icmp_log_redirect="YES"
tcp_drop_synfin="YES"
a cely problem moze byt to, ze "icmp drop redirect".

Peter Rosa