D-Link DSL-360T

Peter Rosa prosa at pro.sk
Sun Jan 2 17:40:14 CET 2005

Zdravim vsetkych,

prajem vsetko naj... v novom roku.

A prosim o radu: od providera som dostal na vyber USB alebo Ethernet modem.
Kedze moj router je starsia masinka, ktora nema USB, zobral som si Ethernet
modem. Jeho vyrobca je D-Link, model DSL-360T. Modem ma v sebe nejaky Linux,
DHCP server, konfiguruje sa cez web. Modem ma adsl rozhranie, eth0
rozhranie,
ktore ma od vyrobcu nastavenu IP 192.168.1.1/24, DHCP ma nastavene,
ze ma poskytovat IP v rozsahu 192.168.1.2-192.168.1.254/24

Moja mikro siet je nasledovna:

ADSL

    | (vonk. "rozhranie" dostane IP pri vytvoreni spojenia)
modem DLS-360T
    | (eth0 rozhranie ma standardne pridelenu IP 192.168.1.1)
    |
    | (vonk. rozhranie dostane IP od modemu - tu istu ako ziska modem)
router FreeBSD 4.10

    | (vnut. rozhranie je 192.168.2.1)

 PC1---PCn

V mojom routeri (FreeBSD 4.10) som musel do jadra pridat bpf pseudo-device,
lebo vonk. rozhranie (rl0) dostane adresu od modemu.
V rc.conf mam:
ifconfig_rl0="DHCP"
ifconfig_tl0="inet 192.168.2.1 netmask 255.255.255.0"

Takisto som zapol ignore ICMP redirect, log ICMP redirect, drop SYN+FIN.

A tu niekde je asi kamen urazu - vonkajsie rozhranie v routeri dostane TU
ISTU ADRESU, ako modem ! Zaroven sa v mojom routeri nastavi modem ako nova
brana. arp -a zobrazi iba moje PC pripojene cez tl0 (vnut. rozhranie)

Od tejto chvile, pri kazdom pokuse o akukolvek sietovu komunikaciu (napr.
ping 1.2.3.4) sa na konzolu vypisuju hlasky od arp:
arplookup IP.ADDR.MODEMU failed: host is not on local netvork
arpresolve: can not allocate llinfo for IP.ADDR.MODEMUrt
... a tak dalej, kym nedam Ctrl-C

Odskusal som to priamym spojenim s WinXP, tomu nevadilo, ze obidve rozhrania
maju tu istu IP. Jednoducho sa dalo pripojit na internet.
Viem, co tie hlasky od arp znamenaju, ale neviem, co mam urobit, aby to
zacalo fungovat.

Budem velmi vdacny za kazdu radu. Zatial som s tym zabil asi 20 hodin,
google o tomto modeme mlci (teda, ak ho nechcem kupovat, "iba"
konfigurovat).

Peter Rosa