Upgrade (vsetkeho).

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 28 11:01:29 CET 2004

Jozef Babjak napsal/wrote, On 12/28/04 07:39:

>   ^-- Ako robite "upgrade vsetkeho"? Vsetko (snad okrem cvsup-without-gui)
> zvyknem instalovat z portov, takze sa mi ako volba nuka portupgrade -arR
> alebo nieco podobne. Avsak, pri instalacii mnohych aplikacii pouzivam
> rozne volby ako -DWITH_XXX alebo WITHOUT_ULTRA_EXPERIMENTAL_FEATURE=yes;
> portupgrade mi vsak iba nainstaluje/upgraduje port s defaultnymi
> predvolbami, co je v niektorych pripadoch (napr. mc(1)) silne

	1) portupgrade nepouzivam. Zakladem neni zadny racionalni duvod -
nezvykl jsem si na nej, proste.

	Nicmene, vim tolik, ze portupgrade ma konfiguracni soubor a do nej se
tyto "specialni" volby pisou.

	Nicmene, ja si stahnu posledni INDEX soubor od portu, spustim
pkg_version -v | grep "<""

	tim zjistim co neni uplne nove, to stahnu jako package (protoze ja se v
90% pripadu bez zvlastnich voleb obejdu) a pro upgrade pouziju pkg_update

	Ono, system portu je docela pekny, ale mam-li udrzovat 15 pocitacu, tak
prekladat tentyz software patnackrat je zbytecna casova zatez. To bych
pak stejne delal tak, ze bych na jednom stroji vyrobil package (make
package) a na ostatni ho jen prenesl a znovu pouzil pkg_update. Ostatne,
tak to delam s temi balicky, kde si se zakladnimi volbami nevystacim.

> 	1) vyhodu: vsetko spolu dobre funguje
> 	2) nevyhodu: pouzivam starsi softvare, ako by som mohol
> 	3) nebezpecie: niektore aplikacie (najma sietovy demoni)
> neobsahuju posledne zaplaty.
>
> Ako to riesite vy?

	Body 2 a 3 jsou vlastne jeden bod. Ja to resim tak, ze jsem riziko [1]
vyhodnotil jako male v porovnani s rizikem plynoucim z [2,3].

	Ono se mi totiz nijak bezne nestava, ze by balicky nefungovaly na
starsi verzi OS (tedy - o trochu starsi, alespon major cislo by melo byt
stejne). Pro systemove knihovny mnou drive zminena kompatibilita mezi
knihovnami stejneho major cisla totiz docela plati - rozhodne daleko
spolehliveji nez pro "third party" knihovny ...

	Nicmene, nepredstavujte si, ze vsechno upgraduju vzdy jak se od
cehokoliv objevi nova verze. K upgrade pristupuji tehdy, kdyz to
potrebuji kvuli odstraneni nektere bezpecnostni chyby v nekterem
balicku, nebo kdyz potrebuju novou funkcnost obsazenou v nove verzi
nektereho balicku. Ale pak upgraduji vsechno - a typicky na vsech
produkcnich strojich ("domaci" a "testovaci" pocitace maji trochu jiny
rezim). Oba jmenovane duvodu ale tak casto nenastavaji.

	Jestli mate dojem, ze v minulem a tomto dopisu si trochu protirecim
(minule jsem psal, ze mit system balicku nekonzistentni je zbytecne
riziko, kdezto dneska mi nevadi nekonzistence s verzi OS) tak ten dojem
je spravny. Nicmene, jsme to ja, kdo tu dost casto tvrdi, ze zadne
optimalni univerzalni recepty a pristupy neexistuji a sprava pocitace je
(i) vec zkusenosti - kterou ma kazdy trochu jinou. Moje drivejsi
zkusenosti me vedou prave k tomuto chovani.