Zadost o pomoc (prispevek)

Stanislav Sitar sitar_vim at procaut.sk
Tue Dec 14 13:34:01 CET 2004

Screenshot:
-----------
Co takto tam dat screenshot z netcraftu, alebo nejakeho podobneho sajtu
ktory nam vypoveda o oblubenosti / stabilite / pouzivateloch /
uptajmoch / ... Freebsd
Alebo zoznam najvyznamnejsich ISP ktori pouzivaju FreeBSD?

Na Freebsd ako takom je tazke urobit rozumny screenshot, ktory by
charakterizoval FreeBSD a nie niektory zo software (ktory je takmer
urcite portovany z/do Linuxu)

Mozno .....
Mozno, by som ukazal kusok z manualovej stranky FreeBSD a z tej istej
manualovej stranky pre Linux.
noze skuste si pozriet
man ls
alebo
man chmod
na niektorej Linuxovej distribucii a na Freebsd
Prave som to porovnal, a *je* tam isty rozdiel ;-)
Najma z pohladu cloveka co nie je Unixovy guru.
http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=chmod&apropos=0&sektion=0&manpath=FreeBSD+5.3-RELEASE+and+Ports&format=html
http://man.he.net/?topic=chmod&section=all
(nechal som sa inspirovat clankom
http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2004/11/11/FreeBSD_Basics.html)

Tiez by som mozno ukazal
.xinitrc, alebo si vyberte lubovolny oblubeny systemovy konfiguracny subor
typickeho FreeBSD usera (1 riadok)
a typickej Linuxovej distribucie. (800 riadkov)
Nemam nic proti RedHatu, ale raz som potreboval zmenit nieco (teda peknych
par veci) na default chovani X-ov a 800 riadkovy .xinitrc ma strasne vydesil.
Trochu som sa ukludnil pri pohlade do Slackware a jeho startovacich skriptov,
a pohlad na startovacie skripty / konfiguracne subory FreeBSD ma oslnil.
To je nieco co dokaze clovek "neguru" pochopit.
Najma s Handbookom v ruke.
jednocuche, jasne, konzistentne

Nieco typicke pre FreeBSD:
--------------------------
Ja som na maly jednoduchy samba fileserver nasadil FreeBSD + vinum
po skusenostiach s raidom na RedHate.
Mohli by ste sa pokusit trosku  popisat Vinum.
Napriklad ako vyberiem 1 disk (polovicu mirroru) z havarovaneho servera
a vlozim ho do ineho FreeBSD stroja, dam do startovacieho skriptu prikaz
na nastartovanie vinum, restartujem a on mi disk automaticky najde a mozem
ho za chvilocku namountovat.
(Ano Pani, ja viem, *da* sa aj bez restartu, ale pri instalacii noveho
disku som aj tak musel pecko vypnut. Stale sa este ucim ...)

S pozdravom
Stano