Port + freebsd.cz

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Nov 30 17:11:03 CET 2004

On Tue, Nov 30, 2004 at 03:13:22PM +0100, Petr Bezděk wrote:

> Pod identitou uzivatele root vsak musi pracovat jiz clovek a je-li
> zvykly na bash, tak proc by si nemohl nastavit jako login shell pro
> roota zrovna bash. Zrovna ja jsem na bash zvykly a jenom proto, ze
> FreeBSD ma z instalace jako shell pro roota tcsh, tak svoje navyky
> nebudu menit. Definovane to nikde neni - je to volba - a proto to kazdy
> nemusi respektovat.

definovane to je. instalaci. a pokud chcete provozvat "linux" (ie. zapraseny
system bez standardu a buhvijak fungujici) tak si ho provozujte ale pravy linux
ma pro to pomerne lepsi podminky nez "odvar fbsd"

> Pouzivam bash i na Irixu a Solarisu, kde je jako default login shell ksh
> a nemam s tim zadne psychicke problemy v nerespektovani definovaneho.

jako user si delejte co chcete ale root je neco jineho

> zrovna ja jsem takove zvire co si dela hard link /bin/bash ->
> /usr/local/bin/bash

preji prijemnou naladu az se vam nepripoji /usr pri mountu popr. se vam posere
dynamicky linker...

> nikdo vam to nebere, ale nevnucujte to ostatnim

tohle je fbsd a veci se delaji "the fbsd way" tak to proste je...