Problem s make buildworld

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 30 14:17:35 CET 2004

Jozef Babjak wrote:

>   ^-- Mam mozno trochu filozoficku otazku: ked kod funguje s -O0 a s -O,
> ale nefunguje s -O2 a -O3, je to chyba kodu alebo chyba prekladaca (teda
> optimalizacii, ktore prekladac vykonava)? Da sa to vobec odlisit?

	I na filisoficke otazky lze, nekdy, odpovedet prikladem. Podivejte se na:
http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=bin/40209

	To byl pripad, kdy neslo o chybu prekladace - slo o to, ze
optimalizovatelny kod musi splnovat urcita pravidla (ktera bez
optimalizace neni splnovat nutne) a tento kod je nesplnoval.

	V jinych pripadech ale muze jit o chyby optimalizace same, a prekladany
kod muze byt zcela v poradku.

	Odlisit se to obvykle da, ale obecne plati, ze podobne chyby se obvykle
hledaji velmi obtizne. V pripadu, na ktery shora odkazuji, to zacalo
velmi nevinne - pri prekladu bylo u nekolika pripadu par warningu navic
- jak se ukazalo, ty tam byly z poskozeneho kodu, ktery byl upravovany
AWK. To nekdy nevypisovalo dobre obsah floatovych promennych. A nedelalo
to dobre proto, ze pri zapnutych optimalizacich byla vadna libc ...

	Takze - chyby optimalizace se mohou "zavlect" pekne daleko, nez si jich
poprve nekdo vsimne. Nicmene, pricina se nakonec samozrejme odhalit da -
je to jen otazka casu, ktery je tomu treba venovat ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz