Nezaznamenavanie loginov do wtmp.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 29 22:16:19 CET 2004

Michal Varga wrote:

> [...]

	Tak. Ted uz vime, jak je to s rozdilem mezi SCP a SFTP a, pokdu jsem to
spravne pochopil, ten, jehoz "session" se nezapisuje pouziva SCP, nikoli
SFTP.

	No, cele SCP je vlastne do znacne miry klasicke SSH - az na to, ze se
na strane serveru pro kanal nealokuje terminal. Sam jsme zdrojaky
nestudoval, ale nabizim, jako hypotezu, ze to wtmp se zapisuji pouze
"realne session" - tedy ty, pri kterych byl pouzit vzdaleny terminal. Ty
"bez terminalu" maji spise charakter "automaticky spoustenych uloh bez
ucasti uzivatele" (jako treba ulohy spoustene, byt' s pravy konkretniho
uzivatele, z CRONu) a ty se to wtmp nezapisuji.

	Podotykam, ze to je skutecne jen hypoteza, kterou jsem ja sam neoveroval.