ipfw/dummynet rovnomerne deleni pasma

Josef Brzak brzak at linux.fjfi.cvut.cz
Wed Nov 3 22:15:00 CET 2004

Ahoj,

  predne se omlouvam, ze otravuji s problemem, ktery tu byl ve
  foru resen uz mnohokrat, ale jsem v teto oblasti zacatecnik
  tak bych se chtel zeptat jestli to mam vse nastavene
  dobre :-).

  Mame malou sit s pripojenim 256kb/s download a 128kb/s upload.
  Na routeru je FreeBSD 4.10-RELEASE-p3. Topologie vypada
  nasledovne:
                                                          - dalsi router se
                         ________  wi0 192.168.116.0/24  |  siti 192.168.118.0/24
   Internet             |        |-----------------------|
   xl0 213.200.180.62   | Router |                        - uzivatele
  ----------------------|        | wi1 192.168.117.0/24
                         -------- ------------------------- uzivatele

  Cela sit je pomoci NATD maskovana za internetove rozhrani.

  Chtel bych v siti rychlost rovnomerne rozdelit mezi zrovna
  pripojene uzivatele. Pouzil jsem na to ipfw/dummynet a zde
  mam pravidla, ktera bych chtel aplikovat:

  ipfw pipe 1 config bw 96Kbit/s queue 8Kbytes    # upload
  ipfw pipe 2 config bw 192Kbit/s queue 32Kbytes  # download

  ipfw queue 1 config pipe 1 mask src-ip 0x0000ffff queue 8Kbytes
  ipfw queue 2 config pipe 2 mask dst-ip 0x0000ffff queue 32Kbytes

  ipfw add 6008 divert 8668 ip from any to any via xl0

  ipfw add 6007 queue 1 ip from 192.168.0.0/16 to any out via xl0
  ipfw add 6009 queue 2 ip from any to 192.168.0.0/16 in via xl0

  Jeste nastavim nasledujici vec:

  sysctl net.inet.ip.fw.one_pass=0

  Jsou tyto pravidla dobre? Predem Vam moc dekuji za pripadne
  opravy/doporuceni.

        S pozdravem

                        Pepa Brzak